HR-generalist

HR-generalist

Arbetsbeskrivning

Ekobrottsmyndigheten är en specialistmyndighet som med fredade resurser arbetar med ekobrottsbekämpning från underrättelseuppslag till förhandling i domstol. Med gemensam ledning och styrning arbetar åklagare, poliser, civila utredare, administratörer och andra specialister med att förebygga, utreda och lagföra ekonomisk brottslighet. Vi arbetar teambaserat och har ett medarbetardrivet utvecklingsarbete. Vi har en central roll inom rättsväsendet och bidrar alla till att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle.

Stimuleras du av att arbeta brett med HR-frågor genom ett utvecklande och konsultativt stöd till chefer och har erfarenhet av HR-arbete inom staten? Då kan vi erbjuda dig ett omväxlande arbete i en spännande verksamhet med många olika kompetenser.

HR-enheten består av 8 kunniga och engagerade medarbetare som arbetar med frågor inom HR, lön och utbildning. Enheten ger stöd och rådgivning till myndighetens chefer i frågor som rör rekrytering, arbetsmiljö, ledarskap, medarbetarskap och teamarbete, rehabilitering, lönebildning och arbetsrättsliga frågor.

Du arbetar brett med chefsstöd i dagliga operativa frågor och är kontaktperson för flera chefer. Ditt arbetssätt präglas av professionalitet, proaktivitet och effektivitet. Du kommer självständigt och tillsammans med dina kollegor arbeta med utveckling inom HR-området. Det kan t ex handla om utvecklingsaktiviteter inom arbetsmiljö, lönebildning och lönerevision eller arbetsrättsliga frågeställningar, beroende på dina tidigare erfarenheter. Rollen innebär att du får en omväxlande och spännande vardag där du arbetar med operativa HR-frågor samtidigt som du får möjlighet att arbeta med utvecklingsfrågor inom något av HR-områdena.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har

högskoleutbildning med inriktning inom HR eller beteendevetenskap eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt
erfarenhet av en bred och självständig HR-roll där du arbetat med processer inom hela HR-området
erfarenhet av att ge ett professionellt och coachande chefsstöd i egenskap av HR-partner eller liknande
erfarenhet av att arbeta med alla delar i rekryteringsprocessen
goda kunskaper inom det arbetsrättsliga området
mycket god kommunikativ förmåga i tal och skrift
erfarenhet av arbete i olika IT-system med en god förmåga att lära dig nya IT-system
Det är meriterande om du har

erfarenhet av att arbetat med arbetsmiljöfrågor inom en organisation där du utvecklat, implementerat och drivit aktiviteter på såväl strategisk som operativ nivå
erfarenhet från statlig myndighet eller annan offentlig verksamhet
Dina egenskaper

Vi söker dig som har en mycket god förmåga att skapa förtroendefulla relationer på olika nivåer i en organisation. Du har en mycket god förmåga att samarbeta i team och har lätt för att kommunicera med andra. Du är driven och ansvarstagande och kan arbeta självständigt. Du är prestigelös, nyfiken, flexibel och öppen för nya lösningar. Som person har du gott omdöme och är pålitlig. Du är noggrann och har förmåga att planera och strukturera ditt arbete.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Hos oss kommer du samarbeta med engagerade och trevliga kollegor och få möjlighet att utvecklas i en spännande verksamhet inom rättsväsendet.

Information om anställningen

Tjänsten avser tillsvidareanställning med central placering vid Ekobrottsmyndighetens huvudkontor på Kungsholmen i Stockholm. Provanställning tillämpas. Du kommer få en anställning som Personalspecialist. Tillträde snarast, enligt överenskommelse. Vi tillämpar individuell lönesättning. Tjänsten kan innebära resor till myndighetens verksamhetsorter.

Information om anställningen lämnas av HR-chef Ylva Sundberg, tfn. 010-562 90 49. Fackliga företrädare för Saco-S John Keränen tfn 010-562 92 23, för ST Thérése Isaksson 010-562 90 31 och för Polisförbundet Sofia Ask tfn 010-563 87 10.

Välkommen med din ansökan via ”skicka din ansökan!” senast den 13 mars 2022.

Kontaktpersoner på detta företaget

Louise Leijonhufvud

Lena Sjöström
+46 010-562 96 57
Åsa Pyka
+46 105629646
noreply@ekobrottsmyndigheten.com

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ekobrottsmyndigheten
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 februari 2022
  • Ansök senast: 13 mars 2022

Besöksadress

Fleminggatan 14
None

Postadress

Box 22098
Stockholm, 10422

Liknande jobb


3 maj 2024