HR-generalist

HR-generalist

Arbetsbeskrivning

Trivs du i en öppen och familjär kultur där eget driv och initiativ värderas högt? Vill du samtidigt arbeta för ett företag “med hjärta” - som genuint bryr sig om sina anställda?

Hos oss får du chansen att arbeta i en spännande roll där du ansvarar över rekrytering och employer branding. Fokus kommer att ligga på att utveckla och förbättra vårt arbete så att vi kan attrahera, utveckla och behålla branschens bästa kollegor. I din roll får du en stor frihet att själv strukturera ditt arbete.

Är det här du?

Vi söker dig som har minst tre års erfarenhet av rekrytering och employer branding i en ledande roll. Har du erfarenhet av just IT-branschen ser vi det som en fördel, men det är inte ett krav. Likaså ser vi det positivt om du har en högskoleexamen inom HR eller liknande. Du är troligtvis en person som tycker det är roligt att arrangera och medverka på olika typer av events, mässor och aktiviteter främst kopplat mot studenter. Meriterande är om du har erfarenhet av att arbeta med marknadsföring inom sociala medier.

Viktigast är dock att du är självgående, strukturerad och kommunikativ person som trivs i en roll där du får möjlighet att självständig driva processer inom flera områden.

Om rollen

Vi erbjuder en varierande tjänst där du kommer ansvara för att vi är en attraktiv och ansvarstagande arbetsgivare som både lockar nya medarbetare och får vår befintliga personal att trivas och må bra. Vi jobbar ständigt med att utveckla och förbättra vårt arbete så att vi kan attrahera, utveckla och behålla branschens bästa kollegor. Som HR-generalist hos oss kommer du få möjlighet att arbeta brett inom HR-området. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat ett övergripande ansvar för rekrytering och employer branding, att driva våra processer inom on- och off-boarding, att främja en positiv företagskultur och bra arbetsmiljö samt agera support i HR-frågor mot både chefer och medarbetare.

Till din hjälp kommer finnas en HR-specialist som driver våra rekryteringsprocesser, två HR-assistenter som stöttar upp inom rekrytering samt en HR-chef som du arbetar nära med inom olika typer av HR-frågor. Du kommer även att ha ett nära samarbete med våra konsultchefer.

Varför du ska välja Decerno 

I våra medarbetarundersökningar blir det gång på gång tydligt att det är de fantastiska kollegorna, de roliga och utmanande projekten och möjligheten att kunna bidra till samhällsnytta som gör att vi trivs så bra på Decerno.

Sedan finns det också några ytterligare aspekter som vi som arbetsgivare ser som självklarheter:

En flexibel arbetsplats med större frihet att planera vardagen för att få arbete och privatliv att gå ihop

Extra föräldraförmåner eftersom vi tycker att familjen är viktigast

Kompetensutveckling: vi tycker att din kompetensutveckling är viktig! Därför anordnar vi interna utbildningar i vår egen Dec Academy, har bokklubbar samt arrangerar årliga konferenser.

Sociala aktiviteter: vi vill att du ska må bra, trivas och ha roligt på arbetet och därför arrangerar vi regelbundet olika sociala aktiviteter, utmaningar och hälsotävlingar - såväl virtuellt som på plats.

Utöver detta erbjuder vi även ett brett förmånspaket som inkluderar bland annat friskvårdsbidrag och försäkringspaket. Vi berättar gärna mer om du vill veta vad mer vi på Decerno skulle kunna erbjuda dig.

Har du tagit dig såhär långt i annonsen berättar vi gärna lite mer:

Våra uppdrag - bidra till samhällsnytta

Vår nisch är att bygga skräddarsydda digitala lösningar som skapar nya möjligheter, förenklar livet för människor och stärker våra kunders konkurrenskraft - allt utifrån vår kunds specifika behov. Vi riktar in oss på uppdrag där vi tar ett helhetsansvar över projektets framgång och kan bemanna med ett helt team av våra egna anställda. Vi söker nära och långa samarbeten med kund där vi bygger långsiktigt hållbara lösningar.

Det som driver Decerno är att göra skillnad. För oss är det viktigt att vi kan bidra till en bättre värld och ett bättre samhälle. Därför har vi en stark etisk policy som guidar oss i våra val av projekt. Vi väljer aktivt bort projekt inom vapenindustrin samt projekt med koppling till alkohol, tobak och spel om pengar. År 2025 ska minst 50% av våra projekt knyta an till FN:s globala hållbarhetsmål.

Låter detta som ditt nästa steg i karriären?  

Bra, då vill vi ha in din ansökan så snart som möjligt! Vi välkomnar en mångfald av ansökningar med olika bakgrunder och erfarenheter och ser framemot just din ansökan!

Tjänsten är ett vikariat på heltid i drygt ett år, med chans till förlängning. Arbetet är förlagt till något av våra kontor i Stockholm (Odenplan eller Kista), med möjlighet att jobba på distans.

Önskat startdatum: 1 juni

Vid frågor är du välkommen att kontakta HR-generalist Elinor Wadenholt på elinor.wadenholt@decerno.se. Vi ser fram emot att höra hur vi kan bli ditt nästa steg i karriären!

Kontaktpersoner på detta företaget

Linn Johnsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Decerno
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 mars 2023
  • Ansök senast: 19 augusti 2023

Besöksadress

KISTAGÅNGEN 16
None

Postadress

Kistagången 16
Kista, 16440

Liknande jobb


3 maj 2024