HR generalist

Arbetsbeskrivning

Transcom är en global kundhanteringsspecialist som erbjuder tjänster inom kundtjänst, försäljning, teknisk support och kredithantering genom ett brett nätverk på fem kontinenter. Vi är ca 30.000 anställda på 52 contact center i över 21 länder, som levererar tjänster på 33 språk till internationella varumärken inom olika branscher.
På våra siter i Karlskoga och Örebro är vi totalt ca 600 anställda.

Som HR Generalist på Transcom får du arbeta som Business Partner mot våra Business Managers samt Teamleaders. Du är direkt underställd HR Manager för siterna Karlskoga och Örebro.


Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en driven och självgående HR Generalist till Transcom i Karlskoga!
Du kommer få jobba med samtliga HR-relaterade frågor, allt från rekrytering av personal, utveckling och avgångar. I din roll som HR Generalist kommer du se kopplingen mellan att arbeta utifrån HR-plattformen och företagets lönsamhet på ett mycket tydligt sätt. Förändringstakten är hög inom företaget så du ska tycka om att hålla högt tempo samt vara drivande.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir bland annat:
•Delta i bemanningsplanering och genomföra rekryteringar, samt delta i utvecklingen av vår rekryteringsprocess.
•Arbeta för att öka frisknärvaron och delta i utvecklingen av vår frisknärvaroprocess.
•Delta i och utveckla våra friskvårdsaktiviteter.
•Planering och uppföljning av vår medarbetarundersökning.
•Sköta förhandlingsverksamheten enligt MBL inom aktuell avdelning.
•Delta i och driva förändringsprogram som beslutas inom avdelningen.
•Handha kontakter med Arbetsförmedling. Försäkringskassa, Företagshälsovård etc.

Tjänsten som HR Generalist är ett riktigt utmanande men samtidigt utvecklande arbete där du kommer bli en del av ett härligt gäng! För rätt person så finns utvecklingsmöjligheter inom företaget. Tjänsten är på heltid och planerad start för arbetet är snarast möjligt.

Vem är du?
Beskriver dina kollegor dig som inspirerande, entusiastisk samt flexibel? Då kan det vara just dig vi söker!

Du som söker det här jobbet ska ha en HR- utbildning från Högskola/Universitet eller motsvarande. Vi ser gärna att du har några års arbetslivserfarenhet inom HR-området, gärna från privata näringslivet.

För att klara av jobbet ska du utan svårighet kunna hantera både engelska och svenska i tal och skrift samt ha god erfarenhet av att jobba med Excel, Word och Powerpoint.

Kompetens är såklart en viktig bit men vi vill också att du har förmågan att se kopplingen mellan ett effektivt HR-arbete och företagets lönsamhet. Naturligtvis är du både mål- och resultatinriktad.
Gillar du att komma med nya kreativa idéer samt arbeta i ett högt tempo? Brinner du för att ge bra service? Då hoppas vi att du läser vidarare hur du gör för att söka tjänsten!

Kontaktperson
I denna rekrytering samarbetar Transcom med Experis, en del av ManpowerGroup. Sista ansökningsdag är 25 september. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Kristina Tranberg på 054-22 18 93.

Känner du att du är rätt person för jobbet? Så roligt! Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Bernt Legersjö

Martin Årstrand
0155-202582
Maria Håkansson
+46 (0)660-59972
Olof Salmonsson
063-576671
Karin Backman
063-57 66 63
Carina Riström
+46 21 15 19 47
Tom Jakobsen
0910-58 66 92
Lotta Holme
08-452 3328
Katarina Thomasson
08-736 11 26
Thomas Andersson
016-15 57 33

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis Sverige Huvudkontor Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 100% Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 9 september 2016

Besöksadress

Klarabergsgatan 29
None

Postadress

Klarabergsgatan 29
Stockholm, 11181

Liknande jobb


3 maj 2024