HR-generalist till Kommunals a-kassa

HR-generalist till Kommunals a-kassa

Arbetsbeskrivning

Är du vår nya HR-generalist?

Kommunals a-kassa är en av Sveriges största a-kassor. Vårt huvudsakliga uppdrag är att betala ut arbetslöshetsersättning till våra medlemmar vid arbetslöshet. Vi har mer än 570 000 medlemmar. Våra medlemmar är anställda i kommuner, regioner, kyrkor, inom naturbruksområdet eller arbetar med samhällsservice inom kommunala eller privata bolag. Kommunals a-kassa är inte en myndighet men vi bedriver myndighetsutövning när vi handlägger och beslutar i ersättningsärenden och medlemskapsärenden. Kommunals a-kassa har ca 240 anställda fördelade på 8 orter runt om i Sverige. Huvudkontoret med främst lednings- och stödfunktioner är beläget i Stockholm. För mer information om oss besök gärna vår webbplats www.kommunalsakassa.se

I dina arbetsuppgifter ingår:

Rollen som HR-generalist kan kort beskrivas som den motor som får våra HR-processer att vara väl utformade, ta initiativ utifrån dessa och stå för rapportering. Denna funktion är helt ny i organisationen.

HR-generalisten ska arbeta med processerna inom hela det område som vi definierat som vår HR från rekrytering till anställningens avslut.

Inom hela det området finns en rad processer som behöver var effektiva, kvalitetssäkrade och som ligger i linje med vårt uppdrag och vår värdegrund. Det kan gälla allt från processer för utvecklingssamtal till lönesamtal, som arbetsmiljö till rehabilitering.

I rollen ska HR-generalisten arbeta både med att utforma, förvalta och rapportera från våra HR-processer, men också fungera som ett chefsstöd med rådgivning till chefer inom området. I rollen ingår att stå för omvärldsbevakning på HR-området och ta initiativ till informations- och utbildningsinsatser. I rollen ingår inget personalansvar.

Ansvar och befogenheter

HR-generalisten ansvarar för:

att driva arbetet med att utveckla och förvalta våra HR-processeruppföljning och rapportering av HR-processernata fram, följa upp samt rapportera statistik och nyckeltalomvärldsbevakningatt föreslå och utforma styrdokument att ta initiativ till informations- och utbildningsinsatser inom HRatt vara rådgivande till chefer och andra nyckelfunktioneratt fatta beslut inom verksamhetsplan och budget

Kvalifikationer

Vi ser att du har en senior profil och har varit med om att bygga upp HR-processer tidigare. Du har en relevant högskoleutbildning inom HR med goda och breda kunskaper av att arbeta såväl konsultativt och strategiskt som operativt med HR-frågor. Du har stor erfarenhet och vana av Office-paketen och uttrycker dig väl i såväl tal som skrift.

Som person är du kreativ och självgående med en vilja att bygga och utveckla HR-arbetet i samarbete med närmaste kollegor och cheferna i Kommunals a-kassa. Du är kommunikativ, flexibel och har förmåga att bygga strukturer och processer som skapar värden för Kommunals a-kassa.

Stationeringsort

Stockholm

Låter detta intressant för dig?

I denna rekrytering samarbetar vi med HRM Affärsutveckling. Välkommen med din ansökan i form av ett personligt brev och CV genom att klicka på ”Ansök här”. Vi behandlar ansökningarna fortlöpande och ser gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt dock senast den 4 november. För mer information om tjänsten vänligen kontakta HRM:s ansvariga researcher Albert Lundgren, albert.lundgren@hrmab.se, tel. 070-236 36 99 eller rekryteringsansvarige Jeanette Reuterskiöld, jeanette.reuterskiold@hrmab.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annika Wärnsäter
0702353699
Ulrica Pantzar
0735204674
Emily Häller
0727255673
Annika Wärnsäter
0702353699
Per Tjernberg
0735338267
Jane Mottet Age
0702363699
Angela Rossi
0739504819
Ulrica Pantzar
0735204674
Annika Wärnsäter

Ulrica Pantzar

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HRM Affärsutveckling AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 september 2020
  • Ansök senast: 4 november 2020

Besöksadress

Strandvägen 47
None

Postadress

Strandvägen 47
Stockholm, 11456

Liknande jobb


3 maj 2024