HR-Konsult

Arbetsbeskrivning

Länsstyrelsen Östergötland är regeringens länskontor, med uppdrag att aktivt bygga ett hållbart samhälle för nuvarande och kommande generationer östgötar. Det gör vi genom arbete med planering, utveckling och uppföljning inom många sektorer. En av våra viktigaste uppgifter är att vara länken mellan de som bor i länet och de som styr vårt land.

ARBETSUPPGIFTER
Personalfunktionen har en central roll i myndighetens arbete och har som uppgift att ge stöd till chefer och medarbetare så att vi tillsammans når verksamhetens mål.

Vårt arbete innebär såväl traditionellt HR-arbete som mer strategiska uppgifter som
- Kompetensförsörjning; rekrytering, kompetensutveckling och avveckling
- Utveckling av ledarskap, chefsstöd och medarbetarskap
- Organisations- och verksamhetsutveckling
- Hälsofrämjande och rehabiliterande arbete
- Lönebildning
- Samverkan, arbetsrätt och avtalstolkning
- Arbetsmiljöfrågor

Som HR-konsult arbetar du brett och beroende på din kompetens arbetar du fördjupat inom flera av våra strategiska arbetsområden.

KVALIFIKATIONER
Det är meriterande om du har erfarenhet av verksamhetsutveckling, projektledning, fördjupad kunskap om arbetsmiljö och intresse av arbete för lika villkor. Du har högskoleutbildning från personalvetarprogram eller motsvarande och flerårig erfarenhet av kvalificerat HR-arbete från offentlig och/eller privat anställning.

Vi ställer höga krav på personlig lämplighet. Vi söker dig som är utåtriktad, initiativrik och har hög grad av personlig integritet. Ditt arbete ska präglas av handlingskraft och helhetssyn där både arbetsgivarens och arbetstagarens perspektiv har sin givna plats. Vi välkomnar mångfald och ser jämställdhet som en självklarhet.

Vi erbjuder dig en spännande arbetsplats
fylld av kunniga experter och ambitiösa generalister inom en mängd olika samhällsfunktioner. Vi är en växande länsstyrelse med god arbetsmiljö och en personalfunktion med framåtanda.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ylva Jacobsson
013-196238
SACO Pontus Karlbom
013-196358
ST Sofia Meyrold
013-196471
Stabsdirektör Sten Olsson
010-223 52 09
Facklig företrädare för SACO Pontus Karlbom
010-223 52 82
Facklig företrädare för ST Sofia Meyrold
010-223 52 96
Ekonomidirektör Ingemar Strandmer
010-2235234
Servicechef Mikael Daremo
010-223 52 21
GIS-samordnare Erik Årnfelt
010-223 54 64
Projektledare Ranko Simic
010-223 52 97

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Länsstyrelsen Östergötland, Internadministrativa funktionerna Linköping
  • 1 plats
  • Månadslön
  • Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast. Länsstyrelsen tillämpar vanligtvis 6 månaders provanställning innan avtal om tillsvidareanställning skrivs.
  • Publicerat: 28 juni 2013

Besöksadress

58186 Linköping
None

Postadress

Östgötagatan 3
Linköping, 58186

Liknande jobb


HR- konsult till HR- enheten

HR- konsult till HR- enheten

29 augusti 2023

HR-ADMINISTRATÖR

28 augusti 2023