HR-konsult

Arbetsbeskrivning

Intraservice levererar interna tjänster till Göteborgs Stads olika verksamheter inom exempelvis välfärds-, utbildnings- och HR-området samt IT.
Utveckling, drift och support ingår som delar i många av våra tjänster. Vi är idag cirka 450 anställda. Läs mer om oss på www.goteborg.se/intraservice


ARBETSUPPGIFTER
Vill du vara med och bidra till fortsatt utveckling av service och stöd kring stadens IT-stöd och arbetsprocesser inom HR Bemanning? Vill du ha hela Göteborgs Stad som ditt arbetsfält?
Trivs du i rollen som konsult?
Om ditt svar är JA på ovanstående frågor fortsätt gärna att läsa annonsen!

Inom enheten HR-service är vårt uppdrag att utbilda, ge support och informera inom stadens gemensamma HR-system. Visionen är att våra kollegor i stadens verksamheter ska få ut mesta möjliga nytta av systemen och arbetssätten inom HR. Vi är 20 personer inom enheten som arbetar på ett konsultativt och proaktivt sätt.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att utbilda och ge support till våra kollegor i staden, chefer, HR-specialister, ekonomer, administratörer och medarbetare. Du kommer att arbeta med Time Care Planering, Time Care Pool och Personec utifrån stadens gemensamma processer och arbetssätt. Att vara HR-konsult hos oss innebär att du ofta är ute i verksamheterna när du utbildar och supportar.

Du ska trivas i utbildarrollen och kunna förbereda och genomföra en utbildning så att du på ett inspirerande sätt lyckas förmedla kunskap.
Dina pedagogiska kunskaper tar sig uttryck i att du är lyhörd inför olika behov och utifrån det kan anpassa ditt sätt att lära ut.
I supportrollen ska du ge service genom att på ett tydligt sätt förklara och vägleda. Du analyserar frågor/problem som kommer som supportärenden och arbetar med att finna lösningar och åtgärder på lång sikt.
Du ska löpande anpassa och uppdatera manualer, vilket kräver att du kan formulera dig i skrift och strukturera information.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning, tex yrkeshögskola med inriktning på personal och löneadministration och/eller arbetslivserfarenhet som bedöms likvärdig. Det är meriterande om du har kunskap och flera års erfarenhet av användning och administration av Time Care Planering, Time Care Pool samt Personec. Vi ser gärna att du har arbetat som lokal huvudadministratör, schemaadministratör i Time Care Planering och chefsstöd i Personec och har god kunskap om Göteborgs stad.

Du har erfarenhet av att utbilda och informera vuxna i att använda IT-stöd. Du ser nyttan med att arbeta i stadens IT-stöd och trivs med rollen som inspiratör och kunskapsförmedlare som gör att kollegorna i staden använder de olika systemen utifrån sina vardagsbehov.

Du ser möjligheter istället för hinder och tycker om att analysera smått och stort, med avsikten att utveckla och förbättra.

Då arbetet innebär ett stort mått av självständighet krävs det av dig att du tar egna initiativ, kan organisera ditt arbete och kan samarbeta med dina kollegor på enheten och kollegorna i staden. Genom att du är utåtriktad och social bidrar du till att marknadsföra HR-enhetens tjänster i staden.

Du har lätt för att uttrycka dig när du talar och skriver och vana att producera manualer.

Som medarbetare på intraservice delar du självklart stadens gemensamma förhållningssätt: vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi bryr oss, vi arbetar tillsammans och vi tänker nytt.

På Intraservice arbetar du i en verksamhet som kontinuerligt utvecklas och förändras. Hos oss får du stora möjligheter till kompetensutveckling och kreativt arbete. Vi erbjuder dig flexibel arbetstid för att du ska kunna få balans mellan arbete och privatliv. Intraservice har ett aktivt hälsoarbete och du erbjuds olika friskvårdsförmåner. Intraservice är både en miljö- och hälsodiplomerad arbetsplats.

Vi vill att Intraservice ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.

ÖVRIGT
Urval och intervjuer kommer att ske löpande så vänta inte med din ansökan.

Vi har i samband med denna rekrytering gjort vårt val av kanaler och undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Kontaktpersoner på detta företaget

Verksamhetschef Charlotte Höije
031-3678295
SACO Katrin Pålsson
031-367 81 65
Vision Markus Leonsson
031-367 83 02
Enhetschef Anna Ringqvist
031-3678432
Vision Diana Frisk
031-367 83 64
SACO Ann Utterbrink
031-367 84 08
Eva Bergvall chefsrekryteringskonsult
031-368 04 56
Enhetschef Anette Andreasson
031-367 82 67
SACO Katrin Pålsson
031-3678165
Pensionskonsult Pia Henström Björkman

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs stad, Intraservice
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2015-10-01 Tillträde enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 27 juli 2015

Besöksadress

40482 Göteborg
None

Postadress

None
., .

Liknande jobb


HR- konsult till HR- enheten

HR- konsult till HR- enheten

29 augusti 2023

HR-ADMINISTRATÖR

28 augusti 2023