HR-Koordinator/Löneadministratör till Sharp

HR-Koordinator/Löneadministratör till Sharp

Arbetsbeskrivning

Brinner du för att arbeta brett med HR frågor och samtidigt har goda kunskaper inom lön? Då har vi den rätta tjänsten för dig! Nu söker vi en HR-Koordinator/Löneadministratör till Sharp för ett konsultuppdrag. Uppdraget är ett föräldravikariat på heltid med önskat tillträde i Maj och förväntas pågå i ett år. Tjänsten är med placering på Sharps kontor i Bromma och möjlighet till distansarbete finns.


Om tjänsten
I rollen som HR-Koordinator/Löneadministratör kommer du att arbeta tillsammans med ett HR team om tre personer. Du blir en del av Sharps glada och engagerade HR-team som tillsammans fortsätter att ta HR till nya nivåer. Du blir en del av en organisation som strävar efter ständig utveckling vilket erbjuder dig möjligheter att växa, utmana dig själv och bredda dina kunskaper inom hela HR-området. Som HR-Koordinator/Löneadministratör på Sharp ansvarar du för nordisk löneadministration och personaladministration. Du har många kontaktytor såväl internt som externt, du är ansvarig för kontakten med Sharps lönebyråer i respektive land samt hjälper chefer inom alla delar av den nordiska organisation att hantera administrativa personalärenden och lönefrågor. Vidare är du även kontaktpersonen för Sharps anställda gällande löpande HR-frågor. Arbetet innefattar ett tätt samarbete med Finansavdelning samt kontakter med statliga myndigheter. Samtidigt innebär arbetet även att löpande underhålla och ta ansvar som Superuser i interna/externa system inom HR och lön.


Vem är du?
För att passa för rollen ser vi gärna att:

• Erfarenhet av att arbeta med löneadministration
• God kunskap inom Excel
• Kunskap om arbetsrätt och kollektivavtal
• En eftergymnasial utbildning inom personal eller ekonomi
• Flytande kunskaper i svenska och engelska
• Meriterande om du arbetat nordiskt eller kommit i kontakt med nordiska löneprocesser och arbetslagar

Vi söker efter dig som är noggrann ut i fingerspetsarna och är självgående. Du är en doer som inte är rädd att ta tag i och hantera olika uppgifter och situationer. Du bör tycka om att arbeta i team samtidigt som du ansvarar för ditt eget arbete. Vidare ser vi att du är bekväm med att hantera och vara en superuser i olika system.


Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.



Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 mars 2024
  • Ansök senast: 5 april 2024

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


Avtalsspecialist

Avtalsspecialist

26 april 2024

26 april 2024

HR-generalist

HR-generalist

26 april 2024

HR Business Partner för långsiktigt uppdrag

HR Business Partner för långsiktigt uppdrag

26 april 2024