HR med fokus på ersättningsfrågor/pensioner/försäkringar till löneservice

HR med fokus på ersättningsfrågor/pensioner/försäkringar till löneservice

Arbetsbeskrivning

Burlövs kommun - den kreativa mötesplatsen för boende, näringsliv, utveckling och kultur.
Här skapar vi värde för våra medborgare i en kommun i tillväxt.

Vill du vara med och bygga det attraktiva, tillgängliga, hållbara och trygga Burlöv?

Löneserviceenhetens uppdrag är att driva, utveckla och leverera tjänster inom det löne-och personaladministrativa området med fokus på hög kvalitet och effektivitet samt ge god service till förtroendevalda, chefer, medarbetare, myndigheter och intresseorganisationer. Enheten ska vara initiativtagare till utvecklingsarbete och ligga i framkant inom sitt ansvarsområde och utifrån detta ge förslag till beställarkommunerna. I enhetens uppdrag ingår även att ha spetskompetens och vara sakkunnig inom områdena lön, förmåner, pension och personalrelaterade försäkringar.

Det pågår en förändringsprocess av Löneserviceenheten där ny organisation och nya kompetenser ger styrka att nå hög kvalitet i vårt uppdrag! Vi kartlägger våra processer och automatiserar de delar vi kan för en effektivare leverans och högre kvalitet då vi kan lägga tiden på de värdeskapande delarna i processerna. Detta är en resa och vi söker nu dig som vill vara med på den och berika den med din person och kompetens. Är det du?

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att erbjudas möjlighet att arbeta både operativt och strategiskt för att möta de tre kommunernas och kollegornas behov av kvalificerat stöd i frågor gällande ersättningar i kollektivavtalet, pensioner och försäkringar.

Du kommer vara en viktig brygga mellan övriga stödfunktioner så som ekonomi och HR i de tre kommunerna. Tillsammans arbetar vi kontinuerligt med att utveckla processer och arbetssätt i syfte att utgöra ett professionellt och effektivt stöd till verksamheterna.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med mycket goda kunskaper i ersättning- och arbetstidsfrågor i vårt kollektivavtal AB (allmänna bestämmelser) samt erfarenhet och kunskap av arbete med pensioner och försäkringar. Har du arbetat med lönehantering ser vi det som meriterande för tjänsten.

Du har en högskoleutbildning inom HR eller annan högskoleutbildning vi finner likvärdig.
Vi tror att du har arbetat några år med ett stort intresse för de hårdare bitarna inom avtal.
Då detta är en ny tjänst ser vi att du är en person med ett stort driv och hög servicekänsla samt att du är ansvarstagande och strukturerad.

ÖVRIGT
Burlövs kommun ser mångfald som en styrka i vårt gemensamma uppdrag.

Vi erbjuder utvecklingsorienterade arbetsplatser som kännetecknas av trivsel och arbetsglädje. Våra medarbetare är engagerade och i högsta grad delaktiga i att steg för steg realisera kommunens mål och uppdrag utifrån vår värdegrund.

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Kontaktpersoner på detta företaget

Stefan Palmér
040-439167
Lönechef Annika Behm
040-439449

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Burlövs kommun, Löneservice
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 maj 2020
  • Ansök senast: 7 juni 2020

Postadress

Box 53
Arlöv, 23221

Liknande jobb


3 maj 2024