OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu har du en fin chans att arbeta med såväl HR som hållbarhet hos ett bolag med familjär stämning, korta beslutsvägar och stor chans att påverka. Välkommen till Tranemo Trädgårdstjänst i rollen som HR- och Hållbarhetskoordinator!
Om vår kund
Tranemo Trädgårdstjänst AB arbetar med skötsel av utemiljö och markanläggning där vi skapar kvalitét och förtroende för kunden. Vi arbetar i huvudsak i det geografiska området Borås, Tranemo, Ulricehamn, Svenljunga och Mark med omnejd. I ”Koncernen” Tranemo Trädgårdstjänst ingår även vårt dotterbolag Håkans Trädgårdstjänst AB som förvärvades under maj-2021. Vi är idag cirka 100 anställda på TTJ och cirka. 20 anställda på HT samt cirka 40 inhyrd personal. Budgeterad årsomsättning för innevarande år cirka 200 Mkr. Vi ingår som dotterbolag i börsnoterade Green Landscaping-koncernen som är Nordens ledande aktör inom skötsel och finplanering av utemiljö.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som HR- och hållbarhetskoordinator kommer du att arbeta brett och variationsrikt med såväl HR-processer som med hållbarhetsfrågor. Rollen är både operativ och strategisk i sin karaktär samt innefattar många kontaktytor, där du arbetar verksamhetsnära. Dina ansvarsområden innefattar bland annat:
• Ansvara för rekryteringar och hantering av anställningsavtal samt utbildningsinsatser
• Ansvara för företagets systematiska arbetsmiljöarbete inklusive enkätundersökningar och skyddsronder
• Samarbete med fackliga organisationer och medverka vid lönesättning
• Genomföra rehabsamtal och supportera vid medarbetarsamtal
• Arbeta med hållbarhetsfrågor inom miljö, arbetsmiljö och kvalitet
• Stöd och resurs för chefer i personalfrågor
Du arbetar nära hela organisationen och ingår i ledningsgruppen samt rapporterar till VD. Då företagets arbete har stor säsongsvariation blir också HR och hållbarhetsarbetet säsongsvarierat. Tjänsten är placerad på kontoret i Borås.
Din profil
Vi söker dig som har en för tjänsten relevant eftergymnasial utbildning inom HR/Personal. Du har några års erfarenhet inom HR-arbete, kanske i en roll som HR-administratör eller HR Business Partner och vill nu ta nästa steg. Det är meriterande om du har erfarenhet inom bemanning och/eller logistik. Vidare har du mycket goda kunskaper i Officepaketet.
Som person är du ansvarfull, lyhörd och samarbetsinriktad samtidigt som du har ett helhetsperspektiv. Du har ett supporterande och serviceinriktat bemötande och din kommunikativa förmåga är mycket god, vilket medför att du skapar framgångsrika relationer i organisationen. Du trivs i en roll där får växla mellan strategiska och operativa arbetsuppgifter samt där du får ta egna, spännande initiativ!
Vi erbjuder dig en bred HR-roll där du får möjlighet att arbeta med närhet till personalen. Du blir en viktig funktion i bolaget som i allra högsta grad skapar värde för andra. Bolagets spelregler: Positiv attityd, tydlighet, ansvar och trivsel hjälper de att nå sina intentioner. Vi hoppas att du vill vara med och bidra till dessa – varje dag!
Låter tjänsten intressant?
Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Sista ansökningsdatum är 4 juli men intervjuer kommer att ske löpande. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Jens Lindroth; jens@effektiv.se eller Marie Wikström; marie@effektiv.se
Om oss
Effektiv är det personliga konsultföretaget inom rekrytering och bemanning. Vi vill att det skall vara enkelt för våra kunder och vår personal att arbeta med och hos oss. Därför är våra ledstjärnor Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga - ord som vi lever efter och som är receptet för att överträffa dina förväntningar.
För den här tjänsten förmedlar Effektiv kontakten och du kommer bli anställd direkt hos kundföretaget.
Sökord
HR, HR-koordinator, HR Business Partner, HR-administratör, Hållbarhet