HR- och löneassistent

Arbetsbeskrivning

Som Sveriges nationalscen för opera och balett ska Kungliga Operan vara tillgänglig för alla och beröra med starka känslor. Våra värderingar är: Konstnärlig kvalitet, Välkomnande, Orädd och Tidlös. Kungliga Operan är ett av staten helägt aktiebolag med en årsomsättning på ca 500 MKR. Operans personal, konstnärlig, teknisk och administrativ utgör ca 530 anställda. Under ett spelår framförs över 200 moderna och klassiska balett- och operaföreställningar, riktade till både barn och vuxna.

ARBETSBESKRIVNING
Vi söker nu en HR- och löneassistent för extraarbete till vår HR- och löneavdelning.

Du ingår i avdelningen HR och Lön som har ett nära samarbete med vår Friskvårdsavdelning. Inom HR ingår HR-chef, två HR-specialister, en HR controller och inom Lön ingår två löneadministratörer. Du rapporterar till HR-chef.

Som HR- och löneassistent stöttar du avdelningen med framför allt administrativa uppgifter. Exempel på arbetsuppgifter är:
- Ta fram och administrera anställningsavtal.
- Löneadministration (framför allt i samband med lönekörning).
- Rapportering till myndigheter.
- Arkivering.

Eftersom du är ett stöd för alla medarbetare inom avdelningen kan även andra arbetsuppgifter uppkomma. Exempelvis framtagande av listor i samband med lönerevision eller administrativt stöd i samband med rekryteringsprocesser.

KRAV- och KOMPETENSPROFIL
Vi söker dig som studerar/studerat personalvetenskap eller motsvarande. För att lyckas i rollen är du strukturerad, prestigelös och flexibel. Du har lätt för att ta dig an nya uppgifter och eftersom du har stöttande funktion är du också positiv och serviceminded. Vi söker dig med erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter, och har du erfarenhet av HR- och/eller lönearbete ses det som meriterande. Eftersom vi har såväl svenska som utländska medarbetare talar du svenska och engelska.

ANSTÄLLNINGEN
Tjänsten är ett extrajobb och vi söker dig som kan arbeta vid behov, cirka 10-15 timmar per vecka, under minst ett år. Omgående tillträde.

Upplysningar om tjänsten och rekryteringsprocessen lämnas av Hilda Geber (HR-specialist), 08-791 43 24, och Ulrika Dunker (HR-chef) 08-791 43 39. Facklig representant är Sara Fällström, sara.fallstrom@operan.se

Vi tar endast emot din ansökan via vår hemsida www.operan.se/jobb. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker den här tjänsten, och varför just ett extrajobb passar dig.

Urval och intervjuer kommer att ske löpande så vi ser fram emot att ta emot din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2016-10-16.

Operan eftersträvar jämn könsfördelning och vi värdesätter de kvaliteter som etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Kontaktpersoner på detta företaget

Teaterförbundet Stina Vesamäki
073-629 15 79
Försäljningschef Ann Snell
070-668 44 43
Teknisk chef Kurt Blomqvist
070-640 44 30
Ledarna Patrik Andersson
08-791 44 83
HR-konsult Mathias Buskas
08-791 43 32
Chefsproducent Peter Kollarik
08-791 44 85
HR-chef Jenny Nyström
08-791 43 39
Teaterförbundet Magnus Kyhle
070-284 45 70
Podiemästare Lars-Inge Sernklev
08-791 4462
Orkesterchef Fredrik Andersson
08-791 4449

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kungliga Operan AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Publicerat: 3 oktober 2016

Besöksadress

Jacobs torg 4
None

Postadress

Box 16094
STOCKHOLM, 10322

Liknande jobb


Avtalsspecialist

Avtalsspecialist

26 april 2024

26 april 2024

HR-generalist

HR-generalist

26 april 2024

HR Business Partner för långsiktigt uppdrag

HR Business Partner för långsiktigt uppdrag

26 april 2024