HR-partner

Arbetsbeskrivning

Du har säkert fått frågan "Vad jobbar du med?". I Bjuvs kommun ställer vi istället frågan "Vad jobbar du för?"

Vi arbetar för utveckling, hållbarhet, jämlikhet och framtiden för att tillsammans forma ett helt samhälle.

Vad jobbar du för?

HR-avdelningen söker nu en fjärde kollega till vårt HR-team som idag består av en HR-chef, en HR-konsult och en HR-koordinator. HR-avdelningen är inne i en förändringsfas där vi arbetar med att formera oss till en ännu mer modern HR-avdelning.

Uppskattat du en varierande arbetsvardag? Är du självgående och trygg i din HR-roll? Hos oss kan det svänga fort och vi behöver hela tiden anpassa oss efter verksamheternas behov. Det fina med att arbeta i en liten kommun som Bjuv (tycker vi) är att beslutsvägarna är korta och det kan därför gå (relativt) fort från tanke till beslut och genomförande.

Vi sitter på kommunhuset i nyrenoverade kontor precis vid stationen med goda pendlingsmöjligheter. Vi sitter tillsammans med de andra stödfunktionerna som ekonomi och kommunikation och ibland kan det förekomma lite onsdagsdisco.

ARBETSUPPGIFTER
Som HR-partner har du ett operativt uppdrag som innebär att du stöttar, coachar och utmanar chefer.

Utöver ditt operativa uppdrag arbetar du med något område på en mer strategisk nivå. Vad det exakt blir får du vara med att påverka, det finns kanske något som du tycker är extra spännande?

När det gäller personalprocesser så vet du säkert att det ofta är något som behöver vändas och vridas på och det gör vi såklart tillsammans. I vår lilla grupp har vi väldigt olika erfarenheter och vi ser fram emot att höra om hur du kompletterar oss.

KVALIFIKATIONER
Du har en kandidatexamen i personal- och arbetsliv eller annan HR-utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Det är ett krav att du har erfarenhet från kommunal verksamhet och en god förståelse för vad det innebär att arbeta i en politiskt styrd organisation. Vidare är det meriterande om du arbetat med Personec, Adato, Stella och WinLas.

Du behöver vara flexibel och serviceinriktad men vara beredd på att stå stadigt i lagar och kollektivavtal. Du är också trygg i att coacha, lyssna och vägleda samtidigt att du är tydlig med när du själv inte vet och behöver hjälp.

Du är en do:er och duktig på att planera och prioritera ditt arbete. Du är pedagogisk i din kommunikation och har enkelt för att uttrycka dig i både tal och skrift.

Eftersom vi ibland hanterar tuffa ärenden är det viktigt att vi kan skratta ihop, så det skadar inte om du har lite humor ;) Med det sagt så kommer vi lägga stor vikt vid personliga egenskaper utifrån arbetets karaktär men också för att du ska passa in i vår lilla grupp.

Vi erbjuder ett flexibelt arbete där du får stor möjlighet att forma dina dagar själv.

ÖVRIGT
Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan redan idag.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Bjuvs kommun är en del av Familjen Helsingborg. Familjen Helsingborg är människor som möts, platser som stimulerar och sammanhang som utvecklar. Här växer både människor och företag. Känslan skapar Familjen Helsingborg.
Vi är: Bjuv, Båstad, Helsingborg, Höganäs, Klippan, Landskrona, Perstorp, Svalöv, Åstorp, Ängelholm och Örkelljunga.
familjenhelsingborg.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bjuvs kommun, HR-avdelningen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 mars 2024
  • Ansök senast: 31 mars 2024

Liknande jobb


HR- konsult till HR- enheten

HR- konsult till HR- enheten

29 augusti 2023

HR-ADMINISTRATÖR

28 augusti 2023