HR-partner

Arbetsbeskrivning



Personalavdelningen ansvarar för myndighetens arbetsmiljöarbete, arbetsgivarfrågor, personal- och chefsförsörjning, kompetensutveckling, för administration av löner och har koordinationsuppdraget för jämställdhets- och mångfaldsfrågorna i myndigheten. Personalavdelningen ansvarar vidare för att producera och genomföra utbildningsinsatser.

Enhet Verksamhetspartner sektion Nord består av två team ett för MO Södra Norrland och ett för MO Norra Norrland där samtliga personalspecialister (HR partners och seniora HR partners) utför det nära operativa personalarbetet inom Marknadsorganisationen.

Till sektion Nord söker vi nu en HR partner. Du kommer rapportera till sektionschefen och vara placerad i Östersund.

Du kommer att arbeta med:

Som HR partner arbetar du konsultativt och agerar som HR expert mot kund, du jobbar i nära samarbete med verksamhetens chefer och kollegorna inom personalavdelningen.

Huvudsakliga arbetsuppgifter är:



• Chefsstöd i samtliga HR processer såsom personalförsörjning, chefsförsörjning kompetensförsörjning, arbetsgivarfrågor och arbetsrätt, arbetsmiljö och hälsa

• Chefsstöd i förhandlingar

• Proaktiv kontakt med chefsgrupper och delta på chefsmöten som representant för personalavdelningen

• På uppdrag planera och genomföra informationsträffar och utbildningsinsatser för chefer i myndigheten

• Stödja chefer i individ- och gruppärenden

• Arbeta med att vidareutveckla och implementera tjänster inom personalområdet

Kvalifikationer

Du har:



• Högskoleutbildning, med inriktning mot beteendevetenskap och/eller personalfrågor 120 p/180 hp eller utbildning som bedöms likvärdig i sammanhanget

• God muntlig och skriftlig kommunikativ förmåga samt pedagogisk förmåga

• Vana från att arbeta självständigt

• Erfarenhet av kvalificerat arbete inom personalområdet

Meriterande är:



• Erfarenhet av arbete med lönefrågor och förhandlingar

• God kompentens inom arbetsrätt

Du är relationsskapande i yrkesmässiga sammanhang och har god samarbetsförmåga. Du är analytisk, ser hur delar hänger ihop, skapar struktur och prioriterar. Du är mål-, resultatorienterad. Du tar ansvar för din uppgift, är initiativrik och strukturerar själv ditt angreppssätt. Att nå ut med sitt budskap är en förutsättning och det är därför viktigt att du har en god kommunikativ förmåga. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.



Omfattning

Vikariat 1 år med möjlighet till förlängning.

Tillträde omgående eller enligt överenskommelse.

Övrigt

Resor i tjänsten förekommer och då främst inom sektionens ansvarsområden. Arbetsförmedlingen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnicitet, religion, funktionsnedsättning, sexuell läggning och ålder. Vi ser även positivt på om du har kunskaper i något av våra minoritetsspråk.

Vi avser att genomföra intervjuer under vecka 50 och 51.

Ansökan

Välkommen med din ansökan, vilken ska vara inkommen senast den 2013-12-10. Vi tar emot din ansökan elektroniskt via vårt rekryteringssystem. Bifoga ett CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev.

Kontaktpersoner

Sektionschef Britt-Mari Olsson 010-486 80 34

Fackliga parters kontaktpersoner:

ST Per Samuelsson 101-487

Saco-S Andreas Deniz 010-486 21 98

SEKO Gunnar Carlson 010-486 19 09

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsförmedlingen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Dag , Heltid , Tidsbegränsad anställning Tidsbegränsad
  • Publicerat: 27 november 2013

Liknande jobb


3 maj 2024