HR-samordnare

Arbetsbeskrivning

Högsby kommun
Tillsammans med våra invånare, företagare, föreningar, församlingar och alla som vill kommunen väl arbetar vi aktivt med att göra kommunen ännu bättre inom alla områden. Genom att tackla utmaningar gemensamt med kringliggande kommuner har Högsby kommun skapat hållbara lösningar för framtiden.

Med den lilla kommunens möjligheter till flexibilitet, korta beslutsvägar och nära kontakter får du här en gedigen plattform för framtiden. Din egen förmåga, talang och kapacitet definierar gränserna.
Vi är en arbetsplats som förutom vårt medborgaransvar, prioriterar kvalité och trivsel där alla blir sedda och har möjlighet att bidra. Välkommen du också!


ARBETSUPPGIFTER
Som HR-samordnare arbetar du brett med HR-frågor såväl operativt som strategiskt.
I tjänsten ingår att arbeta internkonsultativt och ge service till chefer, fackliga företrädare, medarbetare och politiker.
Du ger råd och stöd i huvudsak gällande rehabilitering, arbetsmiljö, arbetsrätt och avtal.
I tjänsten ingår även arbete med olika utredningar, kontakter med olika myndigheter, uppdatering och framtagande av policys och riktlinjer samt att utbilda chefer inom olika HR-frågor.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en högskoleexamen inom det personalvetenskapliga området eller annan utbildning som bedöms som likvärdig.
För arbetet krävs kunskap om lagar och avtal inom området samt om rehabilitering och arbetsmiljöfrågor i synnerhet. Det förutsätts att du har en mycket god förmåga att kommunicera i tal och skrift. Du behöver ha god dator- och systemvana.

Som person har du integritet och ett professionellt förhållningssätt. Du har förmåga att arbeta strukturerat och metodiskt, du uttrycker dig tydligt och pedagogiskt, du är ansvarstagande, skapar förtroende, arbetar självständigt och samarbetar bra med andra. Du är en utpräglad serviceperson som trivs i möten med andra människor. Kommunikation är en viktig faktor samt förmågan att skapa och bibehålla goda relationer.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av HR-frågor och gärna i en politiskt styrd organisation. Det är meriterande om du har erfarenhet av löneadministration och lönefrågor. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Körkort krävs.

ÖVRIGT
Högsby kommun samarbetar med rekryteringsverktyget OffentlígaJobb. Vi ber dig därför att söka tjänsten via "sök jobbet här"-funktionen på denna sida, då urvalet sker i en databas där kompetens, utbildning, arbetslivserfarenhet och andra kvalifikationer bedöms utifrån ditt ansökningsformulär.

När vi mottagit din ansökan får du en bekräftelse via mail.

Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp i samband med denna annons.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Högsby Kommun Högsby
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde 2017-02-01 eller enligt överenskommelse. Vikariat till 2018-03-31 med ev. förlängning
  • Publicerat: 19 oktober 2016

Liknande jobb


HR- konsult till HR- enheten

HR- konsult till HR- enheten

29 augusti 2023

HR-ADMINISTRATÖR

28 augusti 2023