HR-sekreterare

HR-sekreterare

Arbetsbeskrivning

Sunne i Värmland är platsen där modet växer, livet är enkelt och allting är möjligt. Här finns ett rikt föreningsliv där du kan utöva dina intressen. På fem minuter tar du dig mellan spabesöket, shoppingen, skogspromenaden, teatern, badet, golfrundan, skidåkningen eller vad du nu väljer. Kommunen är känd för sina många arrangemang, sin berättartradition och ett varierat näringsliv med små och medelstora företag. Välkommen! Läs mer om Sunne på sunne.se




Beskrivning 
I Sunne är det nära mellan människor och vi värdesätter och välkomnar varandras olikheter.

Sunne kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare som präglas av jämställdhet och mångfald, där medarbetare har möjlighet att utvecklas och där olikheter värdesätts och välkomnas. Vill du vara med och bidra till att Sunne ska vara platsen där modet växer, livet är enkelt och allting är möjligt? 
Hos oss blir du del av HR-enheten som består av HR-chef, hälsokonsulent, HR-strateg och fem HR-sekreterare.   

Arbetsuppgifter 
Som HR-sekreterare kommer du att arbeta med alla moment kopplat till löneprocessen så som förarbete, löneberedning, utbetalning, efterkontroller och rapportering.  Du kommer att ansvara för arvoden till förtroendevalda och rekvirering till Arbetsförmedlingen. Övrigt förekommande arbetsuppgifter är utfärdande av intyg, arkivering och rapportering till Försäkringskassan. Utöver det kommer du även att arbeta med andra arbetsuppgifter som kan förekomma kring löne- och personaladministration. 
I din roll som HR-sekreterare är du ett kvalificerat stöd till chefer och kollegor avseende personalrelaterade frågor exempelvis anställningar, kollektivavtal, lagar och förordningar. Du stödjer och svarar på frågor från anställda gällande löne- och personaladministration, utbildning till chefer och medarbetare inom löneområdet och våra HR-system. Du behöver hålla dig uppdaterad inom rådande kollektivavtal, lagar och regler inom löneområdet samt arbetsrättslig lagstiftning.  

Kvalifikationer 
Vi söker dig som har eftergymnasial YH-utbildning inom löneadministration eller högskoleutbildning inom personalvetenskap alternativt annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har några års erfarenhet av kvalificerat löne- och personaladministrativt arbete och goda kunskaper inom arbetsrätt.  Du är en van dator- och systemanvändare och är väl förtrogen med Officepaketet. Det är viktigt att du är serviceinriktad, ansvarstagande, strukturerad och du kan jobba med flera parallella uppgifter samtidigt. Du är mån om att skapa och bibehålla goda relationer och har lätt för att samarbeta med andra. Du är utvecklingsorienterad och vill finna nya effektivare sätt att lösa arbetsuppgifter.  
Arbetet kommer att utföras i Visma Window, WinLAS och Time Care, så erfarenhet av dessa system är önskvärt men inget krav. 

Övrigt 
Urval kommer att påbörjas under ansökningstiden så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. 

Sunne kommun tar emot ansökningar via länken i annonsen och meddelande om tjänsten ges via din inloggning i systemet. Vi undanber oss vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sunne kommun, Kommunledningsstab
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 september 2022
  • Ansök senast: 25 september 2022

Liknande jobb


7 juni 2024

4 juni 2024

3 juni 2024