HR specialist

Arbetsbeskrivning

Varje år besvaras nära 60 miljoner förfrågningar.Företaget finns på sju orter runt om i landet och har ca 900 medarbetare.Affärside är att vara det självklara valet för kontakt människor emellan.Är du driven, duktig på arbetstids- och lönerelaterade frågor samt trivs med att ha många kontakter?Då kan detta vara en tjänst för Dig!Arbetsbeskrivning I rollen som HR specialist kommer Du att ansvara för- och arbeta med arbetstids- och lönerelaterade frågor i vårt företag.Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bl a bestå av att: * hålla en löpande kontakt med cheferna ute på våra lokala kontor angående diverse arbetstids- och lönerelaterade frågor som uppkommer på respektive kontor.* arbeta nära vår bemanningsenhet i Sundsvall, även kallat "Trafiktornet", i frågor rörande arbetstid och lön för våra medarbetare.* regelbundet svara på frågor från våra telefonister på vårt intranät * medverka i vårt "arbetstidsnätverk" som arbetar med att hitta lösningar, förbättringar, effektiviseringar och nya möjligheter avseende bemanning och arbetstidsfrågor * vara kontaktperson gentemot vår outsourcing leverantör på löner * medverka vid förhandlingar med facket * hålla Dig uppdaterad på förändringar inom lagar och avtal inom området * ansvara för företagets pensioner avseende policys, kontakter med mäklare m.m. Vem söker vi?Vi tror att Du har en högskolexamen inom personalområdet eller ekonomi, samt att Du har arbetat minst tre år med arbetstidsfrågor i en organisation med skift eller dygnet runt verksamhet.Du har mycket god förståelse för löneflödet från en verksamhet med egen produktion, kanske har Du haft en delroll som lönechef/löneansvarig eller liknande.Vi ser det som en fördel om Du dessutom har erfarenhet av förhandlingar med facket.Som person är Du lösningsorienterad med en förmåga att se möjligheter snarare än problem.Du tycker om att driva frågor, är analytisk lagd samt trivs i en roll med många kontakter.Arbetet kräver regelbundna resor till våra kontor ute i landet, samt trafiktornet i Sundsvall.Intresserad?Om annonsen fångat Ditt intresse är Du välkommen att skicka in Din ansökan så fort som möjligt, dock senast den 11/2.

Kontaktpersoner på detta företaget

Avdelningschef Peter Högberg
023- 45682
Inside Sales Helen Alvarez
08-734 33 23
Talent Management Annika Westman

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HK
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 29 januari 2009
  • Ansök senast: 11 februari 2009

Besöksadress

PELLE BERGS BACKE 3
FALUN

Postadress

BOX 1935
FALUN, 79119

Liknande jobb


3 maj 2024