HR-specialist

Arbetsbeskrivning

Välkommen till Vårgårda kommun och en arbetsplats där du får utvecklas och göra skillnad varje dag. Med respektfullt bemötande och hög tillgänglighet gör vi allt för att leverera välfärdstjänster som överträffar förväntningarna hos invånarna i vår kommun.

Med utgångspunkt från vår vision, vår gemensamma värdegrund och tydliga politiska mål bygger vi för stark tillväxt och starkt arbetsgivarvarumärke i kommunen.


Sedan 1 januari 2015 har Herrljunga kommun och Vårgårda kommun en gemensam HR-enhet.
HR-enheten är en central enhet som leds av kommunernas HR -chef, enheten består av 5 HR-specialister, 1 förhandlingschef, samt 1 HR-administratör. Vi är ett gäng som brinner för det vi gör och vill leverera ett HR stöd av bästa kvalité till kommunernas chefer. Vi ser engagemang, prestigelöshet och samarbete som ledord för att nå dit. Vill du bli en av oss? Välkommen då med din ansökan.

Då en av våra kollegor går vidare i yrkeskarriären söker vi nu en ny HR-kollega. Hos oss får du möjligheten att verka i den breda HR rollen med stort ansvar och goda påverkningsmöjligheter. HR-enhetens uppdrag är att driva ett strategiskt- och operativt HR-arbete i båda kommunerna där du som HR-specialist hos oss har möjlighet att få bidra med din kunskap och kompetens som ett led i att skapa attraktiva och hållbara arbetsplatser. Vi erbjuder eget kontor fysiskt på plats samt möjlighet till distansarbete.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som HR- specialist bidrar du med ett konsultativt och strategiskt stöd till verksamhetens chefer inom hela HR -området som innefattar arbetsmiljö, rehabilitering, rekrytering och arbetsrätt. Utifrån din erfarenhet och önskemål kommer det finnas möjlighet att anpassa ditt blivande strategiska ansvarsområde hos oss. Ditt arbete sker under stor frihet med eget ansvar att driva och utveckla arbetsuppgifter, ditt ansvarsområde, omvärldsbevaka, ingå i nätverk och driva processer kopplade till HR-området.

KVALIFIKATIONER
Vi ser att du som söker har högskoleutbildning inom HR eller annan utbildning som av arbetsgivaren bedöms likvärdig. Meriterande är det om du har erfarenhet av HR arbete i en politiskt styrd organisation.
Du har ett professionellt förhållningssätt, gillar utmaningar, är utvecklingsinriktad, prestigelös och har lätt för att samarbeta och leda processarbeten. Vi vill att du har ett kundfokuserat och konsultativt arbetssätt där du bemöter människor med respekt och har en entusiastisk inställning till ditt arbete. Du ska kunna arbeta självständigt och även i teamarbete utifrån HR-enhetens interna förhållningssätt. Du är strukturerad och kan kommunicera tydligt i både tal och skrift.

Då HR-enheten har ansvar för alla operativa och strategiska HR-frågor i två kommuner är det viktigt att du har förmåga att se helhetsperspektiv och tillsammans med oss ta ett helhetsansvar för detta.

För att lyckas i rollen krävs att du är initiativtagande, uthållig och har lätt för att möta förändrade förutsättningar och krav. Du kommer att ha ett nära samarbete med kollegor, verksamhetens chefer och andra aktörer där din förmåga att skapa och bibehålla goda relationer är av största vikt. I ditt arbete agerar du med stor grad av personlig mognad och integritet.


ÖVRIGT
I Vårgårda kommun gäller heltid som norm med möjlighet till deltid. Då heltidsuppdrag saknas innebär det att tjänster kan kombineras med andra arbetsuppgifter, eller vid annan arbetsplats.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Vårgårda kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som säljare:
Vårgårda kommun har gjort sitt medieval för rekrytering och undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Vårgårda kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 augusti 2021
  • Ansök senast: 14 september 2021

Liknande jobb


3 maj 2024