HR-specialist med inriktning rekrytering till Partille kommun

HR-specialist med inriktning rekrytering till Partille kommun

Arbetsbeskrivning

Partille kommun har idag nära 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.

Du hittar oss ett stenkast från Göteborg med goda kommunikationsmöjligheter. Som medarbetare i Partille kommun är du viktig för våra invånare och för vår framtid. Vi hjälper våra äldre invånare, utbildar barn och unga, skottar snö, planerar nya bostäder och handelsytor, ordnar flyktingboenden, bedriver hemsjukvård och mycket mer. Hos oss arbetar fler än 100 yrkesgrupper tillsammans med fokus på att erbjuda högkvalitativ kommunal verksamhet och service till såväl boende som besökare och företagare.

I kommunhuset i centrala Partille sitter vi på HR-avdelningen. Avdelningen består av 16 medarbetare som rapporterar till HR-chef. Här hittar du ett bemanningscenter, ett rekryteringscenter, en förhandlingsansvarig, en säkerhetssamordnare och fem HR-partners. På vår arbetsplats är vi måna om varandra, om ständiga förbättringar av våra arbetssätt och framförallt att med hög kvalitet stödja kommunens chefer i alla typer av HR-frågor.

ARBETSUPPGIFTER
Med utgångspunkt i kommunens värdeord; allas lika värde, professionalitet och framåtanda stöttar vi våra chefer att skapa träffsäkra, kompetensbaserade rekryteringar där fakta och kompetens är i fokus. Vi är tre HR-specialister med inriktning rekrytering som nu söker dig som vill ansluta till oss på rekryteringscenter. I vår grupp är vi måna om varandra och varandras trygghet. Vi vill att det ska vara roligt att arbeta tillsammans och att vi på så sätt bidrar till att vi når vår fulla potential. Vi befinner oss i en spännande utvecklingsfas där vi, tillsammans med dig vill växla upp och sätta rekrytering högt upp på agendan!

Vi stöttar kommunens chefer i rekrytering av tillsvidare och tidsbegränsade anställningar där vi arbetar gemensamt och har olika ansvarsområden, bland annat med framtagande av kravspecifikation, annonsutformning och spridning, urval, intervju- och referensguider mm. Intervjuer och testning förekommer på vissa tjänster. Vi som HR-specialister stöttar även i frågor som rör Lagen om anställningsskydd (LAS) och har ansvar för kommunens central LAS process där vi bl.a. bevakar företräde och konvertering.

Att finna rätt person till rätt plats, vid rätt tillfälle är något som väver in flera spännande områden. Det gör att vårt uppdrag breddas till att omfatta delar som bemanningsplanering, kompetensförsörjning, Employer Branding, omplaceringsarbete, facklig samverkan mm.

KVALIFIKATIONER
Hos oss på HR-avdelningen står service högt i kurs! Vi letar efter dig som också vill leverera en hög grad av service och där kompetensbaserad rekrytering ligger dig varmt om hjärtat.

För jobbet som HR-specialist med inriktning rekrytering krävs det att du har en högskoleutbildning inom HR alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har självständigt drivit rekryteringsprocesser och stöttat chefer i frågor rörande rekrytering och arbetsrätt. Du tar även med dig erfarenhet av att ha utvecklat processer och/eller rutiner inom HR området.

Följande erfarenheter ser vi som meriterande:

Arbete med ovanstående i kommunal sektor
Arbete med processer kopplat till Lagen om anställningsskydd
Arbete med Employer Branding
Erfarenhet av kompetensbaserad rekrytering
Erfarenhet av chefsrekrytering

För att lyckas i rollen behöver du ha en god administrativ förmåga och kunna uttrycka dig väl i tal och skrift. Vi tittar lite extra på dina färdigheter vid samarbete samt din förmåga att snabbt kunna ställa om och anpassa dig efter ändrade omständigheter. Just nu har vi fokus på utveckling och ser därför att du, liksom oss trivs i en roll där du självständigt tar egna initiativ, sätter igång aktiviteter och uppnår resultat. Som person är du strukturerad samtidigt som du har förståelse för att det inte finns färdiga processer i alla våra arbetsområden utan att det är något som vi bygger tillsammans längs vägen.

När du söker tjänsten behöver du endast fylla i ditt CV och svara på enkätfrågorna. Vi vill säkerställa ett kompetensbaserat urval och därför behöver ett personligt brev inte bifogas/anges. Vi kommer även som en del i urvalsprocessen att använda oss utav ett arbetspsykologiskt test.

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

ÖVRIGT
Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Partille kommun, HR-avdelningen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 februari 2021
  • Ansök senast: 23 februari 2021

Liknande jobb


3 maj 2024