HR-specialist - rekrytering, employer branding och utbildningar

Arbetsbeskrivning

Landshypotek Bank är en annorlunda bank med en stor uppgift där medarbetarna är avgörande för vår framgång.

Landshypotek Bank utgörs av cirka 190 engagerade medarbetare på 19 kontor som tillsammans bidrar till ett rikare liv i hela landet. Sedan 1836 har vi finansierat satsningar inom jord- och skogsbruk och för företagande på landsbygden. Idag erbjuder vi också bolån till husägare utanför storstäderna samt sparande för alla vars hjärtan klappar för en levande landsbygd. Skillnaden mellan vår bank och andra är att hos oss kommer du märka och se effekterna av hur du bidrar till att vi når våra mål. Genom vår storlek har vi möjlighet att vara snabbfotade och ligga i framkant på marknaden vad gäller digitala lösningar och system. 

Beskrivning
Vill du vara med och verka för att säkerställa morgondagens kompetens på Landshypotek Bank?

Vår bank är inne på en förändringsresa där utvecklingen av HR-funktionen utgör en del. Som en del i denna utveckling söker vi nu dig som vill vara med och ta ett extra ansvar för hur vi ska säkerställa att vi har rätt kompetens idag och för framtiden.

Arbetsuppgifter
Rollen som HR-specialist på Landshypotek Bank innebär att du kommer att ta extra ansvar över rekrytering och processer kopplade till rekrytering. Du kommer även att ansvara för bankens arbete och tänk inom områdena empolyer branding, talangförsörjning och utbildningar. Utöver ditt specialistområde kommer du att arbeta med "ad hoc"-frågor från chefer och medarbetare inom organisationen.

Exempel på arbetsuppgifter som du kommer att utföra är:

- Rekrytering från ax till limpa
- Generell personaladministration (t.ex. avtal och överenskommelser)
- Chefsstöd
- Rehabilitering
- Personalutveckling
- Bevakning av kollektivavtal
- Medverka i olika projekt inom banken
- Utbildningsadministration
- Administration och sporadisk kontakt med outsourcad lönepartner

Rollen är både bred, varierande samt operativ med inslag av strategiska uppgifter. Som HR-specialist hos oss kommer du att jobba tätt tillsammans med dina två HR-kollegor men du kommer även att samverka och arbeta tillsammans med många andra avdelningar och kollegor internt.

Vi ser framför oss att du vill bidra med:

- nya perspektiv både inom HR men även andra delar inom banken
- att utveckla och utmana vedertagna processer och arbetssätt
- pedagogik, tydlighet och lyhördhet
- ditt engagemang och din personlighet
- din erfarenhet från chefs- och medarbetarstöd
- din erfarenhet inom rekrytering och talangförsörjning

Kvalifikationer
För att lyckas i rollen tror vi att du:

- Har en utbildning inom PA eller motsvarande
- Har 2-5 års erfarenhet av en liknande roll, gärna med erfarenhet från strategiskt arbete med rekrytering och talangförsörjning. 
- Är prestigelös
- Är kommunikativ

Villkor
Vi erbjuder ett utmanande arbete med utvecklande arbetsuppgifter och utrymme för egna initiativ. Vi erbjuder dig även en arbetsplats med många engagerade och kunniga medarbetare runt om i landet.

Du kommer att rapportera till bankens HR-chef med placeringen vid vårt kontor i centrala Stockholm. Planerade resor inom Sverige ingår i tjänsten.

För den här tjänsten gör vi löpande urval och rekrytering.

Vi tar kreditupplysning och begär utdrag ur belastningsregistret på alla våra slutkandidater.

Kontaktpersoner på detta företaget

Joakim Fyhn
070-294 73 05

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Landshypotek Bank, HR Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månad
  • 100%. Tillträde: Så snart som möjligt. tillsvidareanställning
  • Publicerat: 24 mars 2019

Besöksadress

Regeringsgatan 48
None

Postadress

Regeringsgatan 48
Stockholm, 10441

Liknande jobb


HR- konsult till HR- enheten

HR- konsult till HR- enheten

29 augusti 2023

HR-ADMINISTRATÖR

28 augusti 2023