HR specialist Sandvikens pastorat

Arbetsbeskrivning

Svenska kyrkan i Sandviken söker en HR specialist
 100 %


Vi söker dig
Som vill bidra till Sandvikens pastorats fortsatta utveckling.


Sandvikens pastorat består av Sandvikens och Årsunda/Österfärnebo församlingar.
Här bor ca 27 600 invånare, både på landsbygd och stad.
Sandvikens pastorat har kyrkor och församlingsgårdar utspridda i hela pastoratet, där människor träffas regelbundet för att dela tro och liv.
I pastoratet arbetar närmare 60 anställda, som är uppdelade i fyra enheter. En enhet har fokus på boende i Björksätra, Årsunda och Österfärnebo, en annan enhet arbetar för församlingsbor i Sandviken och Högbo. Den administrativa enheten servar såväl internt som externt och kyrkogårds- och fastighetsenheten svarar för pastoratets fastigheter, kyrkogårdar och begravningsverksamhet.
Vem är du?
Du delar Svenska kyrkans värdegrund, har en relevant utbildning från PA programmet eller annan likvärdig utbildning/erfarenhet.
Du har:
·        flerårig erfarenhet av kvalificerat HR arbete
·        vana att självständigt utveckla och driva HR arbete
·        stor kunskap inom arbetsrätt och vana från förhandlingar
·        erfarenhet och kunskap att driva ärenden inom rehabiliteringsområdet
·        erfarenhet och kunskap av lönerevisionsarbete och att driva revisionsprocessen
·        erfarenhet av projektarbete, till exempel förändrings och utvecklingsprojekt
·        en god kommunikationsförmåga i såväl tal som skrift


Vi förväntar oss!
Du är på uppdrag av kyrkoherden, som du är direkt underställd, vår operativt ansvariga för utveckling och implementering av HR relaterade frågor. Du blir vårt dataskyddsombud och du arbetar också med utredningar på uppdrag av kyrkoherden.


Du arbetar nära våra chefer genom att stötta organisationen och cheferna i att:
·        Attrahera - bidra till att vårt pastorat uppfattas som en attraktiv arbetsgivare där man vill vara anställd
·        Rekrytera - med en professionell rekryteringsprocess medverka till att pastoratet tillförs rätt kompetens och att de vi möter får en positiv upplevelse av Svenska kyrkan
·        Utveckla - ta hand om medarbetares utvecklingsbehov, identifiera och ta tillvara den kompetens som finns i pastoratet
·        Behålla - systematiskt verka för en god arbetsmiljö, ett gott ledar- och medarbetarskap samt god utveckling och goda villkor
·        Avsluta – säkerställa ett bra avslut vid anställnings upphörande, genom god dialog, planering och framförhållning




Personliga egenskaper
·        Du är en nyfiken och engagerad person med god samarbetsförmåga
·        Har förmåga att skapa förtroende hos chefer och medarbetare
·        Är utåtriktad och bidrar med hög kvalitet i ditt arbete
·        Uppskattar mötet med människor och har en naturlig fallenhet för att skapa nya kontakter och nätverk
·        Vill delta i och driva utvecklingsarbete, är initiativrik och handlingskraftig


Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du är medlem i Svenska kyrkan och har körkort.


Tillträde enligt överenskommelse.


Upplysningar lämnas av
Kyrkoherde Jan Anders Jansson, tel 026-25 21 21, e-post jananders.jansson@svenskakyrkan.se
HR specialist Annica Högman, tel 026-24 50 84, e-post annica.hogman@svenskakyrkan.se
Facklig företrädare, Claes-Håkan Jansson, e-post claes-hakan.jansson@svenskakyrkan.se
Så ansöker du
Sista ansökningsdag är den 20 mars 2020.
Skicka din ansökan till Sandvikens pastorat sandviken.pastorat@svenskakyrkan.se
dnr P 2020-0014

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Pastorsexpedition Sandviken
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 februari 2020
  • Ansök senast: 20 mars 2020

Postadress

Åsgatan 11
Sandviken, 81134

Liknande jobb


11 juni 2024

11 juni 2024