HR-strateg inriktning arbetsmiljö

HR-strateg inriktning arbetsmiljö

Arbetsbeskrivning

Region Värmland är till för att alla i Värmland ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi är cirka 8600 medarbetare som arbetar med hälso- och sjukvård, tandvård, regional utveckling, kollektivtrafik samt kultur och bildning.


Regionledningskontoret arbetar med övergripande och långsiktiga lednings- och utvecklingsfrågor inom alla Region Värmlands ansvarsområden. Här finns också funktioner för stöd och service. Vi samverkar också med andra samhällsaktörer, som nationella och regionala myndigheter, andra regioner, kommuner och olika intresseorganisationer.



Om verksamheten
På HR-strategiska enheten arbetar specialister med regionövergripande frågeställningar inom HR-området.

En arbetsgrupp med nio medarbetarna ansvarar för områden som kompetensförsörjning, arbetsmiljö, arbetsgivarfrågor och analys. Vi arbetar gemensamt med regionövergripande frågeställningar och som HR-strateg med inriktning mot arbetsmiljö är du specialisten och kommer att vara en viktig del i att utveckla ett kvalitetssäkrat arbetsmiljöarbete för hela Region Värmland.

Arbetsbeskrivning
Du kommer att arbeta nära kollega inom arbetsmiljöområdet men också nära övriga specialistområden i enheten. Tjänsten innebär ett ansvar för det övergripande strategiska arbetet inom arbetsmiljöområdet. I rollen har du möjlighet att fungera som ett expertstöd till kollegor inom HR och till chefer.

Arbetsmiljöfrågorna är viktiga för Region Värmland och ett prioriterat området för utveckling.

Region Värmland bedriver verksamhet inom flertalet områden, en stor del är hälso- och sjukvård men du kommer även att arbeta med skolor, kollektivtrafik och regional utveckling. Tillsammans med en kollega kommer du vara processansvarig för de olika processerna inom arbetsmiljöområdet.

Du kommer att stötta organisationen med kunskap och verktyg inom området, leda utbildningar för chefer och HR-kollegor. Region Värmland jobbar aktivt med digitalisering av vår verksamhet och i rollen ingår det att implementera och ansvara för de digitala verktyg som används i arbetsmiljöarbetet.

Kvalifikationer
För att lyckas i detta arbete vill vi att du ska ha en akademisk högskoleutbildning inom HR-området, gärna med inriktning mot arbetsmiljö eller annan utbildning som arbetsgivaren finner lämplig.

Du har erfarenhet från kvalificerat HR-arbete och tillsammans med dina goda kunskaper inom arbetsmiljö är du trygg inom yrkesområdet och har en stabil och bred HR-grund att stå på.

Din samarbetsförmåga och ditt pedagogiska förhållningssätt gör att du hittar lösningar på komplexa frågor och tillämpningar i organisationen. Det gör också att du på ett bra sätt förmedlar kunskap inom området till både chefer, skyddsombud och HR-kollegor.

Du är van att driva utveckling av arbetsmetoder och processer på ett strukturerat sätt vilket i kombination med din förmåga till långsiktigt och strategiskt arbete gör att du når resultat och utvecklar arbetsmiljöarbetet i organisationen.

Välkommen med din ansökan!

https://www.regionvarmland.se/berattelser


Övrigt

I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning.


Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Rekryterings- och administrativa enheten HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i rekryteringsverktyget. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen.


Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Sammanfattning

Liknande jobb


3 maj 2024