HR-support/advisor till Vattenfall!

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter
Som HR Advisor hos Vattenfalls HR Direct är du den första kontaktpunkten (First Point of Contact) för samtliga medarbetare, chefer och HR kollegor för operativa förfrågningar och beställningar inom HR. Det innebär att vi inom HR Direct är hela HR - organisationens ansikte utåt. Vi har en central roll i HR informationsdelning och är spindeln i nätet. Det huvudsakliga målet för verksamheten är att säkerställa korta svarstider och hög kvalitet på alla inkommande förfrågningar. Vårt mål är att lösa så många ärenden som möjligt i första linjen.

Arbetsuppgifter innefattar:
- Lönefrågor av skilda slag
- Administrativa rutiner
- HR processer och policyfrågor
- Personalförmåner
- Tidsskrivnings- och reseräkningsfrågor (stöttning i portalen som är ett gränssnitt till SAP)
- Arbetsrätt och avtal inom Sverige (EFA avtalet samt Vattenfalls kollektivavtal)

Frågorna kommer till HR Direct via e-post och telefon och du kommer att arbeta enligt ett schema med varierade telefonpass och ärendehantering. Vi har också en viktigt roll i arbetet med ständiga förbättringar och utveckling av våra processer.

Arbetets omfattning:
Heltid, visstidsanställning
Start: Så snart som möjligt
Slut: 2018-12-31
Denna tjänst ingår i Maxkompetens uthyrningsverksamhet, vilket innebär att du kommer att vara anställd av Maxkompetens, men arbeta ute hos Vattenfall. Du kommer vara placerad på Vattenfalls huvudkontor i Solna.

Din profil
Vi söker nu dig som är utbildad inom personalområdet alternativt har arbetat upp motsvarande erfarenhet av personalfrågor eller annat operativt personalarbete, gärna i en servicedesk, och som därmed är van att ge god service via telefon och e-post. Du är en god kommunikatör, har ett strukturerat arbetssätt samt har lätt för att lära dig nya system och verktyg.

Att jobba som HR Advisor ställer höga krav på samarbetsförmåga och servicekänsla. Egenskaper som värderas högt är att du är en lagspelare samtidigt som du vågar kliva fram och ta egna initiativ. Du har fallenhet för att analysera olika typer av frågeställningar och lösa problem. Vi ser gärna att du har ett driv till att arbeta med ständiga förbättringar av processer och att hitta nya lösningar. Vi söker dig som är noggrann och har viljan att förstå hur olika system och processer hänger ihop i ett stort företag.
Goda kunskaper i engelska, muntligt såväl som skriftligt, är ett krav. Meriterande om du har erfarenhet av arbete i SAP.

Sista ansökningsdag
Är du den vi söker?
Skicka in din ansökan snarast möjligt då urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du frågor kontakta ansvarig rekryterare Emma Henriksen på emma.henriksen@maxkompetens.se. Observera att vi ej tar emot ansökningar via mail.

Om oss
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och vi finns på 10 orter i Sverige. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har 500 anställda. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.
Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta till vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt!
Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.
Maxkompetens Sverige AB är noterat på Nasdaq First North under kortnamnet MAXK och i koncernen ingår elevhälsabolaget SkolPool Sverige AB och ekonomi och redovisningsbolaget Multiekonomerna.

Om kunden
Vattenfall är en av Europas största elproducenter och levererar el, värme och gas till 15,5 miljoner privat-och företagskunder i Sverige, Danmark, Finland, Holland, Tyskland och Storbritannien. Totalt omfattar koncernen över 30 000 anställda.

Kontaktpersoner på detta företaget

Emma Henriksen

Emma Henriksen

Emma Henriksen
0850168525
Anna Hedin
073 056 55 54

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Emma Henriksen
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid, mer än 6 månader
  • Publicerat: 23 maj 2018

Besöksadress

Hantverkargatan 25 B
None

Postadress

Hantverkargatan 25 B
Stockholm, 11221

Liknande jobb


HR-administratör

HR-administratör

23 april 2024

HR-administratör

HR-administratör

22 april 2024