HR-Time Specialist till AstraZeneca i Södertälje

Arbetsbeskrivning

På AstraZeneca gör alla våra medarbetare skillnad för patienters liv varje dag.

Till vår HR Services funktion söker vi nu en HR Time Specialist. HR Services är en global HR funktion som ansvarar för att tillhandahålla effektiv HR service. Delar av vår HR service leverans är outsourcad till extern leverantör, de komplexa transaktionerna hanteras inom AstraZeneca.

Tjänsten är placerad inom Payroll and Time teamet i Göteborg alternativt i Södertälje. Du rapporterar till Payroll and Time Manager i Södertälje.

Din roll
Vi söker dig som vill arbeta i en strategisk roll som systemspecialist med utveckling och förvaltning av våra tre tidsystem:
• Workday Time
• Regtime (IFS)
• Timecare.

Du kommer att guida och utbilda chefer och HR-kollegor i systemen och arbeta proaktivt med hela organisationen för att säkerställa att vi möter organisationens önskemål och utmaningar när det gäller tidrapportering med koppling mot arbetsrätt.

Arbetet innebär även kvalitetssäkring och kontroll av filer inför lönekörning.

Du ingår i ett team med två kompetenta Time Analysts. Ni täcker upp för varandra vid behov samt arbetar tillsammans med löpande ärenden och kvalitetssäkring rörande tidsystemen.

Vi förutsätter
• Du har tidigare erfarenhet som systemspecialist och erfarenhet av minst ett av våra tidsystem.
• Du har god numerisk och analytisk förmåga och är van att arbeta i MS Excel för att matcha och validera data.
• Du är kommunikativ och kan arbeta självständigt såväl som i team.
• Då vi är ett globalt företag behöver du kunna både svenska och engelska flytande i tal och skrift.

Framgångsfaktorer
• I denna roll krävs att du har en stor arbetskapacitet och är självgående.
• Du drivs av att förenkla och arbeta fram smidiga lösningar.
• Det är meriterande om du arbetat nära eller i löneprocessen, har erfarenhet av deadlines och arbetsrättsliga frågor.

Om Adecco
Tjänsten är en del av vår personaluthyrning. Du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.

Om anställningen
Tjänsten som HR-Time Specialist är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående. Uppdragsperiod är till 4-6 månader. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten har start omgående. Rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Peder Andersson på 08-100 500

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport: kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Sökord:
HR, Utbilda, Utbildning

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid
  • Publicerat: 18 september 2018

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


Projektadministratör Baltic University Programme

Projektadministratör Baltic University Programme

26 april 2024

Samordnare till Utbildningsavdelningen

Samordnare till Utbildningsavdelningen

26 april 2024