HR-Time Specialist/HR-Admin/Payroll – AstraZeneca

Arbetsbeskrivning

Kort om tjänsten
AstraZeneca söker nu en ny medarbetare inom HR. De söker en HR Time Specialist till deras HR Services funktion. Uppdraget är på heltid och förväntas pågå i ca 6 månader.

HR Services är en global HR funktion som ansvarar för att tillhandahålla effektiv service inom HR-området. Delar av avdelningens leverans är outsourcad till extern leverantör och de komplexa transaktionerna hanteras inom AstraZeneca.

Tjänsten är placerad inom Payroll and Time teamet i Södertälje och du rapporterar till Payroll and Time Manager i Södertälje.

Om verksamheten
AstraZeneca är verksamma i mer än 100 länder världen över och ett av Sveriges viktigaste exportföretag. I Södertälje finns AstraZenecas största globala produktions- och distributionsanläggning och en av världens största tillverknings- och packningsenheter för läkemedel – Sweden Operations. AstraZeneca producerar och packar allt från tabletter och kapslar till inhalatorer, frystorkade produkter, sprejer, flytande lösningar och mycket mer.

Mer om tjänsten
Vi söker dig som vill arbeta i en strategisk roll som systemspecialist med utveckling och förvaltning av tre tidsystem:
• Workday Time
• Regtime (IFS)
• Timecare.

Du kommer att guida och utbilda chefer och HR-kollegor i systemen och arbeta proaktivt med hela organisationen för att säkerställa att ni möter organisationens önskemål och utmaningar när det gäller tidrapportering med koppling mot arbetsrätt.
Arbetet innebär även kvalitetssäkring och kontroll av filer inför lönekörning.

Du ingår i ett team med två kompetenta Time Analysts. Ni täcker upp för varandra vid behov samt arbetar tillsammans med löpande ärenden och kvalitetssäkring rörande tidsystemen.


Din profil

• Du har tidigare erfarenhet som systemspecialist och erfarenhet av minst ett dessa tidsystem.
• Du har god numerisk och analytisk förmåga och är van att arbeta i MS Excel för att matcha och validera data.
• Du är kommunikativ och kan arbeta självständigt såväl som i team.
• Då vi är ett globalt företag behöver du kunna både svenska och engelska flytande i tal och skrift.


Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Persson
042-176608
Frida Ellingsen
0470-745554
Jenny Sini
046-460 23 02
Jenny Sini

Frida Ellingsen
0470-74 55 54
Mahlin Glyré

Måns Persson
0761-45 27 10
Mahlin Glyré
042 - 17 66 11
Patrik Staaf
042-176618
Annika Sjöberg
08-446 47 09

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Dreamwork Scandinavia AB Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid, mer än 6 månader
  • Publicerat: 20 september 2018

Besöksadress

Drottninggatan 1, Helsingborg
None

Postadress

Birger Jarlsgatan 10
Stockholm, 11434

Liknande jobb


HR- konsult till HR- enheten

HR- konsult till HR- enheten

29 augusti 2023

HR-ADMINISTRATÖR

28 augusti 2023