HRBP Swedavia

Arbetsbeskrivning

Experis söker till vår kund Swedavia en HR Business Partner. Tjänsten är ett konsultuppdrag med start omgående och pågår till april 2018. Vi söker dig som är van att utveckla HR processer, självständigt driver ditt arbete framåt och har lätt för att snabbt sätta dig in i en ny verksamhet. Du kommer att ingå i ett härligt HR team som präglas av samarbete och engagemang. Välkommen med din ansökan idag!

Dina arbetsuppgifter:
Som HR Business Partner är du ansvarig för att driva HR-frågor i ledningsgruppen för ditt
verksamhetsområde och agera konsultativt stöd gentemot våra ledare. Organisatoriskt
tillhör du Swedavias HRBP-team på nio personer där var och en har ett funktionellt ansvar
mot en eller flera flygplatser och koncernfunktioner. Det löpande arbetet innebär att stödja
dina verksamheter i att hantera personalärenden, arbetsrätt, arbetsmiljöfrågor,
rehabilitering, lönefrågor, rekryteringar, organisationsfrågor, ledarutveckling och
kompetensförsörjning.
Arbetet innebär även att driva utvecklingsprojekt, facilitera workshops, implementera nya
processer och arbetssätt samt att samarbeta och avropa stöd inom våra ramavtal, till
exempel företagshälsovård och rekrytering.
Din profil:
Vi söker dig som har en akademisk utbildning från personalvetarprogrammet
eller motsvarande och flerårig erfarenhet av brett, kvalificerat och verksamhetsnära HR arbete
i liknande roll samt erfarenhet från att driva utvecklingsarbete.
För att lyckas i rollen behöver du ha hög integritet, eget driv och en förmåga att fatta
beslut. Du förväntas skapa bra relationer på alla nivåer i verksamheten, och därför är dina
kommunikativa färdigheter viktiga. Dessutom vill vi att du är mycket utvecklingsorienterad
och van vid att hantera förändring. Du trivs i en miljö där det ständigt händer något nytt
och du tycker om att hantera frågor av olika tyngd i ett högt tempo.

Vad kan vi erbjuda dig?

Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Experis är vi stolta över våra konsulter, och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.

Våra konsulter erbjuds en trygg anställning inom kollektivavtal, med bl.a. övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.

Välkommen med din ansökan!

Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken till höger, urval sker löpande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Petra Sivefäldt
0500-38 14 37
Dino Elezovic
4642371631
Lina Mörkberg
016-155737
Anna Stridsjö

Marika Johansson
019-166551
Carl-Henric Möller
031-617235
Carina Häggquist
018-18 59 71
Anders Samuelsson
031-7086752
Karin Backman
063-57 66 63
Zara Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis AB ÖREBRO
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Ej angivet
  • Heltid Temporary
  • Publicerat: 9 oktober 2017

Besöksadress

Lidköping
None

Postadress

Engelbrektsgatan 6
ÖREBRO, 70212

Liknande jobb


Test

Test

25 april 2024

HR-specialist

HR-specialist

22 april 2024

Hr-partner, vikariat

Hr-partner, vikariat

22 april 2024