HR/ekonomiassistent

HR/ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

I din roll hos oss kommer du, tillsammans med vår ekonomi chef, att ansvara för företagets redovisning och ekonomi. Du kommer att ha eget ansvar för en del arbetsuppgifter och vara behjälplig i andra. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:
Leverantörsreskontra
Löneadministration för ca 80 medarbetare
Kundreskontra, kreditbevakning och kundregister
Löpande bokföring och redovisning
Avstämning



Du kommer dessutom att vara behjälplig vid upprättande av månads- och årsbokslut.


Din bakgrund/Dina egenskaper
Du som söker har en relevant utbildning för tjänsten. Vi ser gärna att du har minst fem års erfarenhet av liknande ekonomiarbete. Det är starkt meriterande om du har erfarenhet av löneadministration. Du är van att arbeta självständigt och är säker i din roll. Du har god datorvana och är van användare av Office-programmen, främst Excel och dessutom har du god erfarenhet av arbete i ekonomisystem. Vi använder oss av affärssystemet Next, Fortnox och Visma. Du uttrycker dig väl i tal och skrift, i svenska och engelska.


På Norrland VA är vi ett positivt och glatt gäng som är måna om att trivas tillsammans. Vi lägger därför stor vikt vid dina personliga egenskaper! Du gillar att ha koll på ditt arbete och har lätt för att samarbeta och hugga i där det behövs. Vi söker dig som är självgående, analytisk, noggrann och som dessutom bidrar till vår goda stämning. Du trivs med att komma med lösningar och vara lite klurig när du ställs inför nya uppgifter. Du är van vid att ansvara för dina egna processer och att hålla deadlines.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Norrland VA AB Åkersberga
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 september 2022
  • Ansök senast: 15 oktober 2022

Postadress

Ebjörns Väg 1C
Åkersberga, 18430

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024