HR/lönekoordinator på 50% till spännande bolag i Solna

Arbetsbeskrivning

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.

Om verksamheten

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.

Arbetsbeskrivning

I rollen som HR/Lönekoordinator så kommer du att stödja affären med HR- och lönerelaterad administration, intern och extern rapportering samt personaladministration. Du kommer att självständigt ansvara för funtionen pch kvaliteten i leveransen, i samarbete med externa- (främst lönebyrå) och interna (främst Finance) samarbetspartners. Du kommer även att vara med och skapa i förbättringar kring olika HR processer så som rekrytering, introduktion/avslut av anställda, lönehanteringen/revision och annan administration.

Dina ansvarsområden inom lön, rapportering och HR-administration kommer främst att vara;

Lön

- Vara kontaktperson för/insamling av info till lönebyrå från anställd
- Granskning av reseräkning
- Avstämning av löneposter/personalekonomi tillsammans med Finance
- Administrera i Agda PS (tid och lön)
- Kontaktperson till myndigheter
- Administrera lönefrågor kring förmånsbilar
- Inrapportera underlag för säljbonus och provison
- Administrera personalköp/förskottsbetalningar
- Avstämning/kontroll av löneunderlag
- Vara kontaktperson för fackförbund, arbetsgivarorganisation och försäkringsbolag

Rapportering

- Rapportera till myndigheter
- Rapportera till SCB
- Månadsrapportering till chefer och ledning

HR administration

- Administrationen kring on- och offboarding av anställda
- Upprätta anställningsavtal, arkivera och ansvara för personalfiler
- Övrig personaladministration (ex. anmäla sjukfrånvaro till Försäkringskassan och lönebyrå, administrera ID-kort, utfärda arbetsintyg, inkomstintyg)
- Vara kontaktperson mot företagets medarbetare och chefer

Vem är du?

Vi söker dig som har minst 5 års erfarenhet av självständigt lönearbete och ett par års erfarenhet från rekrytering och därmed van med att arbeta i ett HR-team. Du har en akademisk utbildning inom Lön/Ekonomi/HR samt talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska. Har du tidigare arbetat i systemet lönesystemet Agda ses detta som mycket meriterande. Det är viktigt att du snabbt kan sätta dig in i olika processer och få förståelse för vad som ska prioriteras. Vi ser även att du är förtroendeingivande och strukturerad samt alltid möter människor med stor professionalitet och respekt.

Du erbjuds

En bred, varierande och spännande tjänst på ett väletablerat företag med trevliga kollegor. Detta är en tjänst på deltid med omgående start och fram till början av hösten/september. För rätt person finns det stor chans till att tjänsten går över till en rekrytering på heltid! Du kan vara underkonsult eller vara anställd hos Jurek Rekrytering & Bemanning men arbeta ute hos vår kund. Vi går igenom ansökningar och intervjuar löpande, tveka därför inte med att skicka in din ansökan! Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Victoria Dall på victoria.dall@jurek.se. Ansök på www.jurek.se.

Område: Stockholm

Anställning: Deltid

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson

Rakel Jarl

Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson

Ulriikka Uittomäki

Berivan Mohammed

Malin Alexandersson

Thomas Eklöf

Rakel Jarl
070-972 13 52

Sammanfattning

Besöksadress

Biblioteksgatan 11, Stockholm
None

Postadress

Biblioteksgatan 11
Stockholm, 11146

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024