Humana söker Kund- och assistentansvarig till Stockholm

Arbetsbeskrivning

Humana är Sveriges största företag inom personlig assistans. Våra övriga verksamheter är LSS-boenden, äldreomsorg, individ- och familjeomsorg samt skola för elever med funktionsnedsättning. Vi är 8 000 medarbetare över hela landet som arbetar efter samma vision. Alla har rätt till ett bra liv.


Humana söker Kund- och assistentansvarig med känsla för service och intresse av att arbeta med människor, med placering på vårt kontor i Stockholm.

Som kund- och assistentansvarig är din huvuduppgift att samordna den personliga assistansen för våra kunder. Det innebär att du planerar hur assistansen ska utföras utifrån våra kunders önskemål och ansvarar för personalfrågor. Dina arbetsuppgifter är en blandning av kundservice och personalarbete och omfattar huvudsakligen kontakter med kunder, arbetsledare och personliga assistenter.

Att arbeta som kund- och assistentansvarig ställer höga krav på dig som medarbetare. Du blir spindeln i nätet, som förutom att samordna den dagliga assistansen kring en person med funktionsnedsättning, också rekryterar personal, har hand om arbetsmiljöfrågor samt arbetar med konflikthantering och problemlösning på högsta nivå.

Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med kundservice, personaladministration eller liknande arbete och/eller är utbildad socionom, beteendevetare eller personaladministratör. Har du erfarenhet av personlig assistans eller annan koppling till personer med funktionsnedsättningar är det ett stort plus

Tempot är ofta högt och du behöver kunna hantera många frågor och arbetsuppgifter parallellt, vilket innebär att du behöver ha mycket goda administrativa kunskaper och är effektiv i ditt arbetssätt. Då vår verksamhet präglas av stort kundfokus behöver du gilla service och kan kommunicera på ett bra sätt, vara tydlig och lyhörd. Du ska vara skicklig på att skapa långsiktiga relationer och är förtroendeingivande i ditt sätt att bemöta våra kunder och personliga assistenter.

Vi erbjuder ett spännande och omväxlande arbete tillsammans med kunniga och trevliga kollegor i ett tillväxtföretag som präglas av ett stort engagemang för våra kunder och för våra arbetsuppgifter.

På Humana förväntar vi oss att våra medarbetare vid alla tillfällen ska ge utomordentlig service till våra kunder, assistenter och samarbetspartners. Det innebär även att ge god service till sina kollegor och medvetet arbeta för ett bra klimat.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning med start augusti eller enligt överenskommelse.

Placeringsort är Stockholm

Vi tar endast emot ansökningar via nedanstående länk, sista ansökningsdag 2013-07-18.

Humana Assistans har som policy att som en del i anställningsprocessen kontrollera nyanställda mot polisens belastningsregister.  Vi på Humana värnar om våra kunders säkerhet och trygghet och har som rutin att ta detta utdrag på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: http://www.polisen.se/sv/Service/Registerutdrag/

Kontaktpersoner på detta företaget

anna gustafsson, kundansvarig
08- 599 299 31
Vanessa Åkermo, Rekryteringskoordinator

Malin Tidbeck, Kundansvarig
0
Malin Tidbeck, Kundansvarig

Linnéa Sanfridson, Kundansvarig
08 - 599 299 46
Emma Bjurbäck, Kund- och assistentansvarig
0859929940
Nina Pakseresht, Kund och assistentansvarig
0859929939
Ako Abdulla, KA
0
Emma Bjurbäck, kundansvarig
08-59929940
Joakim Andersson, Kund- och assistentansvarig

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Humana Assistans AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Dag , Heltid , Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 18 juni 2013

Besöksadress

Örebro
None

Postadress

Box 184
ÖREBRO, 70143

Liknande jobb


Personal chef Bella Roma

Personal chef Bella Roma

8 maj 2024

3 maj 2024

26 april 2024