Huvudman - led arbetet med lagstiftningsprojekt inom migrationsrätten

Arbetsbeskrivning

Enheten för migrationsrätt, Justitiedepartementet
Vill du arbeta med politiskt aktuella och uppmärksammade frågor i en miljö som ställer höga krav på flexibilitet och noggrannhet? Är du en skicklig jurist som har förmågan att leda projekt? Vi erbjuder ett intressant och varierande arbete med politiskt prioriterade frågor och stort eget ansvar.

Din arbetsdag. Sveriges morgondag.
Som heltidshuvudman på enheten för migrationsrätt ansvarar du för arbetet med att ta fram promemorior, lagrådsremisser, propositioner och författningstext på det migrationsrättsliga området. Det krävs ofta snabba ställningstaganden i dagsaktuella frågor och du bör därför tycka det är roligt att arbeta under förhållanden där du får vara beredd på det oförutsedda. Ditt arbete präglas av nära dialog och samarbete med departementets ledning och andra enheter inom departementet och Regeringskansliet.

Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se.

Din bakgrund
Vi söker dig som är assessor med tidigare erfarenhet från lagstiftningsarbete i Regeringskansliet. Kunskaper i migrationsrätt och EU-rätt är meriterande liksom erfarenhet av arbetsledning.

Dina egenskaper
För att lyckas i din roll krävs det att din samarbetsförmåga är mycket god eftersom du samverkar med och arbetsleder andra medarbetare på enheten. Du behöver också ha mycket god förmåga att prioritera och att anpassa arbetet efter givna tidsramar. Vi förväntar oss att du är ansvarstagande, har god initiativkraft och god språklig förmåga, särskilt skriftlig. Du är analytisk, noggrann och lägger stor vikt vid de krav på kvalitet som ställs.

Övrigt
Tillträde snarast.

En säkerhetsprövning kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas.

Är du intresserad?
Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta Alexandra Wilton Waren som är enhetschef, på 08-405 38 46 eller Johanna Johnsson som är biträdande enhetschef, på 08-405 50 79. Fackliga kontaktpersoner är Daniel Bergvall för Saco och Anita Engvoll för ST. Du når dem via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 31 december 2016.




Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 500 personer, varav 600 utomlands. Justitiedepartementet, som är ett av tio departement, ansvarar för rättsväsendets myndigheter, migrations- och asylfrågor samt krisberedskap. Justitiedepartementet ansvarar också för lagstiftningen inom områdena för statsrätt och allmän förvaltningsrätt, civilrätt, processrätt, straffrätt samt migrations- och asylrätt.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas  Engholm, Enhetschef
08-405 49 32
Bengt Gunnar Herrström, Saco
08-405 54 82
Per Anders Widell, ST
08-405 24 79
Ulrica  Gradin, Enhetschef
08-405 27 33
Annika Elmgart, Bitr. Enhetschef
08-405 2511
Bonde Svedberg, Personalhandläggare
08-405 45 60
Anita Engvoll, ST-RK
08-405 10 00
Carl van Duin, OF
08-405 10 00
Thomas Eneström, Saco-Fö
08-405 3967
Eva Corp, Kommunikationschef
08-405 50 35

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Regeringskansliet
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 14 december 2016

Besöksadress

Jakobsgatan 24
None

Postadress

None
Stockholm, 10333

Liknande jobb


Kompetensutvecklare till Domstolsakademin (Stockholm)

Kompetensutvecklare till Domstolsakademin (Stockholm)

15 februari 2024