Huvudregistrator

Huvudregistrator

Arbetsbeskrivning

Vill du också jobba i Nyköpingsbornas offentliga rum? Då är du välkommen till Nyköpings kommun, en modern och snabbt växande kommun med god service. Här är avstånden mindre, naturen närmare och livet lite enklare.
Att arbeta i Nyköpings kommun innebär att bli del av en ambitiös organisation i en spännande tillväxtfas. Bland annat planeras Sveriges första höghastighetsjärnväg - Ostlänken. Ett arbete som kommer påverka vår region positivt under många år framöver, både när det handlar om fler arbetstillfällen och god medborgarservice.

Inom Nyköpings kommun arbetar ca 4 000 personer och vår breda organisation med många yrkesgrupper ger dig goda utvecklingsmöjligheter. Här finns många av samhällets viktigaste jobb. Du som väljer att arbeta hos oss kan därför vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Här är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort.
Enheten för Informationsförvaltningen söker nu en strukturerad och serviceinriktad huvudregistrator vars arbete kommer att bestå av att stödja, styra, samordna och utveckla kommunens informationshantering under hela dess livscykel.

Välkommen till en arbetsplats där möjligheterna växer.

ARBETSUPPGIFTER
Som kommunens huvudregistrator har du en både strategisk och operativ roll. Du kommer att ingå i kommunens centrala registratur ihop med tre medarbetare som du ihop med enhetschef verksamhetsstyr. Förutom de löpande registratorsuppgifterna, som t.ex. innefattar postöppning, diarieföring, utlämnande och sekretessprövning av allmänna handlingar och arkivering, har du även ett utökat ansvar där uppgiften är att vara en aktiv och drivande del i utvecklingsarbetet inom området informationshantering. Som huvudregistrator kommer du att:

• stötta både personal och kommunens övriga registratorer i frågor gällande ärendehantering, diarieföring och utlämnande av allmänna handlingar
• arbeta fram rutiner, lathundar och riktlinjer
• planera, ta fram och hålla i utbildningar till medarbetare och verksamheter i kommunen för att höja den allmänna kvalitén på informationsförvaltning i kommunen
• vara sammankallande för och drivande i kommunens nätverk för registratorer

På enheten för Informationsförvaltning finns även placerat kommunens arkivarier, informationssäkerhetssamordnare och systemförvaltare för kommunens ärendehanteringssystem Platina vilka du kommer att samarbeta med.

KVALIFIKATIONER
Är du noggrann, strukturerade och har en mångårig erfarenhet av att arbeta som registrator? Då kan det vara dig som vi söker. För att trivas i rollen behöver du ha en förmåga att arbeta med flera olika arbetsuppgifter parallellt. Du är hjälpsam, lösningsorienterad, serviceinriktad och har lätt att växla mellan strategiskt och operativt arbete. Du ska också vilja vara självgående och drivande på ett strukturerat sätt inom ditt område.

Då arbetet innebär kontakt både internt och externt så är det viktigt att du har en god samarbetsförmåga och kan kommunicera väl i både tal och skrift.

Vi söker dig med lämplig högskoleutbildning eller flerårig erfarenhet av motsvarande uppgifter som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du ska ha kunskap i offentlighet och sekretesslagen, god data- och systemvana, god förmåga att utrycka dig i svenska språket, i både tal och skrift.

Det ses som meriterande om du har jobbat med dokumenthantering i offentlig verksamhet, även om du har erfarenhet av ärendehanteringssystemet Platina.

För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen.

ÖVRIGT
Vid kusten en timme från Stockholm ligger Nyköping. En snabbt växande kommun med hållbarhetsfokus och god service. Här är avstånden mindre, naturen närmare och livet lite enklare.

Att arbeta i Nyköpings kommun innebär att bli del av en ambitiös organisation i en spännande tillväxtfas. Bland annat planeras Ostlänken, en del av Sveriges nya stambanor med resecentrum i Nyköpings centrum och vid Skavsta. Utvecklingen kommer påverka vår region positivt under många år framöver, både när det handlar om arbetsmarknad och god medborgarservice.

Inom Nyköpings kommun arbetar ca 4 000 personer och vår breda organisation med många yrkesgrupper ger dig goda utvecklingsmöjligheter. Här finns många av samhällets viktigaste jobb. Du som väljer att arbeta hos oss kan därför vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Här är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. Välkommen till en arbetsplats där möjligheterna växer.

Om du önskar stöd i Visma Recruit/Offentliga Jobb vänligen ring supporttelefon 0771-693 693 .

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kajsa Nilsson
0155-24 84 04
Åsa Johansson
0155-24 81 83
Anna Möller
0155-24 85 59
Harriet Suomi-Forssblad
0155-45 75 19
Pekka Haapanen
0155-24 89 92
Per Norrhäll
0155-24 84 70
VD Nyköpings Arenor Caroline Dewoon Thorén
0155 – 45 74 20
Vision Åsa Johansson
0155-24 81 83
Akadermikerförbundet SSR Anna Möller
073-662 23 95
VD Nyköpings Arenor Caroline Dewoon Thorén
0155-45 74 20

Sammanfattning

Besöksadress

Stora Torget 1 61183 Nyköping
None

Postadress

None
Nyköping, 61183

Liknande jobb


14 maj 2024

Registrator till enheten för stöd och utveckling

Registrator till enheten för stöd och utveckling

10 maj 2024

Skaraborgs tingsrätt söker registrator

Skaraborgs tingsrätt söker registrator

10 maj 2024