Huvudregistrator till Danderyds kommun

Huvudregistrator till Danderyds kommun

Arbetsbeskrivning

Välkommen till Danderyds kommun! Här möter vi invånarnas behov genom hela livet. Vi kombinerar den moderna trädgårdsstaden med en hållbar stadsmiljö. Vi är ca 1430 medarbetare som driver kommunen framåt inom våra olika verksamheter. Vi vill att varje medarbetare ska känna arbetsglädje och stolthet samt genom sitt uppdrag bidra till kommunens utveckling. Danderyds kommun ska bli Sveriges bästa kommun att leva, bo och verka i enligt kommunens vision. Vill du vara med på vår resa?

Som huvudregistrator är du placerad på Kommunledningskontorets kansli inom administrativa avdelningen. Administrativa avdelningen består av enheterna IT, kansli, kommunikation, Kontaktcenter, säkerhet och trygghet samt en stab och totalt är vi 60 medarbetare. Tillsammans samordnar vi kommungemensamma projekt och uppdrag och säkerställer att verksamheterna får ett professionellt, efterfrågat och relevant stöd för att de ska kunna bli framgångsrika i sina uppdrag.

Kanslienheten ansvarar bl.a. för registratur, sekretariat, arkiv samt överförmyndarverksamheten. Tjänsten är en tillsvidareanställning med arbetsplats på Djursholms slott.

Danderyds kommun har under hösten 2021 gjort ett aktivt ställningstagande att anställda erbjuds möjlighet att efter överenskommelse med sin chef arbeta en stor del av arbetstiden på distans där så bedöms möjligt.

ARBETSUPPGIFTER
Har du erfarenhet av diarieföring i offentlig förvaltning, gillar ordning och reda och har ett stort intresse för digital informationshantering? Då kan du vara den vi söker till den viktiga rollen som huvudregistrator! Vår nuvarande huvudregistrator byter tjänst inom kansliet och vi söker nu hennes efterträdare.

Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat:

• Löpande diarieföring, expediering och posthantering
• Utlämnande av allmän handling, inklusive arbete med sekretessprövning
• Kvalitetskontroll, säkerställa fullständig dokumentation, aktualitet och sökbarhet
• Stödja verksamheten i dokumenthanteringsfrågor
• Utveckla informationsstrukturer, metadata samt informera och utbilda dina kollegor
• Ge service till medborgare och våra politiker
• Vara kommunens expert inom diarieföring
• Ge administrativt stöd på kontoret

Du kommer dessutom arbeta nära vår verksamhetsutvecklare/systemspecialist för ärendehantering och registratur och delta aktivt i verksamhetens utvecklingsarbete för att skapa effektiva rutiner och digitala processer.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med:

• Registratorsutbildning på högskolenivå eller likvärdig utbildning, alternativt flera års erfarenhet som registrator
• God kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och registratorns funktion och ansvar
• Goda kunskaper i Office-paketet
• Kunskaper och erfarenhet av digitalt dokument- och ärendehanteringssystem
• Erfarenhet av nämndadministration eller den politiska processen
• Erfarenhet av utvecklingsarbete
• Vana att arbeta i olika IT-system

Meriterande:
• Erfarenhet av ärendehanteringssystemet W3D3

Då tjänsten innebär många kontakter både inom och utanför organisationen är det viktigt att du är serviceinriktad och att du har en god förmåga att kommunicera, både muntligt och skriftligt.

Du är en person som gillar att ha ordning och reda, är drivande och lyhörd. Genom ett noggrant och strukturerad arbetssätt säkerställer du att du ger bästa möjliga service. Du är intresserad av att effektivisera processer och håller dig uppdaterad om den utveckling som sker inom ditt arbetsområde. Vi värdesätter förmåga att arbeta självständigt och med integritet men också förmåga att skapa goda relationer och ett bra samarbetsklimat.

Vi kommer att fästa stor vikt vid dina personliga egenskaper och sociala förmåga.

ÖVRIGT
Danderyds kommun strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder en spännande arbetsplats med många trevliga och kunniga medarbetare. Mer information om vår verksamhet hittar du på www.danderyd.se.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Danderyds kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande önskar vi att du skickar in din ansökan digitalt enligt ovan.

Provanställning om 6 månader kan komma att tillämpas.

Vi kallar till intervju löpande och tjänsten kan därför komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Betyg och övriga handlingar tar du med vid en eventuell intervju.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Arkivchef Elisabeth Jarborn
08-568 910 23
Facklig företrädare nås via kommunens vxl
08-568 910 00
Enhetschef överförmyndarkansliet Madeleine Kulin
08 586 910 27
Säkerhetschef Johan Nordenmark
073 8070026
Kanslichef Johan Lindberg

Kanslichef Elisabeth Jarborn
08-568 910 23

Sammanfattning

Besöksadress

Slottet 18205 Djursholm
None

Postadress

None
Djursholm, 18205

Liknande jobb


Registrator, vik

Registrator, vik

17 maj 2024

16 maj 2024

14 maj 2024

Registrator till enheten för stöd och utveckling

Registrator till enheten för stöd och utveckling

10 maj 2024