Huvudregistrator/sekreterare

Arbetsbeskrivning

Tierps kommun har ett gynnsamt läge mellan Uppsala och Gävle med närhet även till Stockholm, Arlanda och hela Mälardalsregionen. I kommunen finns goda och varierande boendemiljöer med natur och kultur inpå knutarna och utmärkta kommunikationer på såväl väg, järnväg som digitalt.

Enheten för processtöd ingår i Gemensam service och har till uppdrag att bistå förtroendevalda och verksamheter med bland annat administrativt stöd och utrednings- och utvecklingsfrågor. Enheten har ett tjugotal anställda och är placerad i kommunhuset i Tierps köping.

ARBETSUPPGIFTER
Som huvudregistrator/sekreterare kommer du att erbjudas ett intressant arbete med många skiftande arbetsuppgifter i servicen till förtroendevalda, tjänstemän och allmänhet.

Som huvudregistrator ansvarar du för kommunstyrelsens samlade posthantering och registratur. Du utvecklar rutiner och driver övriga frågor om registrering och diarieföring, i samarbete med sekreterare och informationsstrateg.

Du registrerar handlingar i vårt dokument- och ärendehanteringssystem Evolution, lämnar ut allmänna handlingar på förfrågan, svarar på frågor angående uppgifter i diariet, ger råd och instruktioner vad gäller registrering och hantering av handlingar och ärenden, du arkiverar handlingar i närarkiv.

Du kommer också att vara sekreterare i något av våra politiska fora, där enheten svarar för stöd till bland andra kommunstyrelsen och dess fyra utskott, fullmäktige och dess beredningar samt löne- och it-nämnderna.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är registratorsutbildad, gärna diplomerad registrator, eller likvärdig utbildning. Det är ett krav att du har flera års erfarenhet av självständigt administrativt arbete inom offentlig förvaltning och har arbetat som registrator. Du har god datorvana och erfarenhet av moderna dokument- och ärendehanteringssystem.

Arbetet kräver att du har goda kunskaper i svenska och kan uttrycka dig mycket väl i tal och skrift. Vi ser gärna att du kan hålla interna utbildningar inom verksamhetsområdet.

Du tar ansvar för din uppgift och organiserar och prioriterar aktiviteter på ett effektivt sätt, sätter upp och håller deadlines. Du är noggrann och har sinne för struktur. Du är lyhörd, lösningsinriktad och samarbetar väl med dem du har omkring dig.

ÖVRIGT
Vi eftersträvar mångfald där våra medarbetares bakgrund, erfarenheter, kunskaper och personlighet berikar kommunen.

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Kontaktpersoner på detta företaget

Chef Processtöd Helena Broberg
0293-21 86 17
Närvårdskoordinator, fd MAS Susanne Ahlman
0293-21 81 86
Verksamhetschef HSL Kristina Ericson
0293-21 84 41
Vårdförbundet Anja Carlsson
0293-21 97 72
LSR Helena Jansson
0293-21 86 39
FSA Karin Sundholm
0293-21 86 46
huvudregistrator Ewa Dannberg
0293-218215
Vision Lisa Hellström
0293-21 83 95
Kostkonsulent Maria Skeri
0293-21 85 65
Personalorganisationernas företrädare nås via ko
0293-21 80 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Tierps kommun, Enhet för Processtöd
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. 100% Dagtid. Ordinarie arbetstid vardagar 7.30-16.00. Vi tillämpar flextid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde så snart som möjligt. Intervjuer beräknas ske under vecka 27.
  • Publicerat: 9 juni 2014

Besöksadress

81580 Tierp
None

Postadress

Centralgatan 7
Tierp, 81580

Liknande jobb


Kommunsekreterare Huddinge

Kommunsekreterare Huddinge

13 maj 2024

22 mars 2024

Kommunsekreterare

Kommunsekreterare

19 februari 2024

Vik. Kommunsekreterare till kommunledningskontoret

Vik. Kommunsekreterare till kommunledningskontoret

13 februari 2024