Hyresadministratör

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi en hyresadministratör till vår avdelning för ekonomi och hr. Rollen vänder sig till dig som brinner för siffror samt ordning och reda. Du trivs med en bred roll som inkluderar allt inom hyresadministration inklusive kravverksamhet.
Vår nuvarande hyresadministratör går i pension i sommar och därför söker vi nu en ny kollega. Som hyresadministratör har du en bred roll som bland annat inkluderar hyresavisering, kravhantering, uppdatering av hyresnivåer i fastighetssystemet och att hantera flödet av leverantörsfakturor. Du kommer till största delen att arbeta med löpande arbetsuppgifter med ansvar för att utveckla uppgifterna inom det egna ansvarsområdet – men du kan också komma att delta i gemensamma projekt. Du arbetar nära kollegorna inom avdelningen och vår styrka är att vi jobbar tillsammans för att lösa uppgifterna.
Arbetsuppgifter
Som hyresadministratör består dina arbetsuppgifter i huvudsak av att:
Genomföra månatliga hyresaviseringar
Genomföra övrig fakturering
Inläsning av hyresbetalningar och betalfiler samt avstämning av bankkonton
Utfärda påminnelser och krav samt administrera betalningsföreläggande inklusive kontakter med Kronofogdemyndigheten
Vara kundkontakt i frågor gällande hyresbetalningar
Administrera autogiromedgivanden
Bokföring mellan hyressystemet och ekonomisystemet
Registrera hyresförändringar i fastighetssystemet
Hjälpa och utbilda kollegor i fastighetssystemet i den del där du har systemansvar
Driva och samordna förändrings- och effektiviseringsprocesser inom ansvarsområdet
Omvärlds-, lag- och myndighetsbevaka inom ditt aktuella område
Stödja organisationen med kompetens inom området

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
Vi söker dig som i första hand har en relevant gymnasieutbildning, gärna med ekonomisk inriktning. Du har erfarenhet av att arbeta i en liknande roll och från arbete med kundrelationer. Du har jobbat i olika system och gillar att förstå hur det hänger ihop. Erfarenhet från hyresjuridik samt system inom fastighetsförvaltning är meriterande.
Vi tror att du som söker tjänsten har en utpräglad servicekänsla. Du har integritet, är lösningsorienterad och kan arbeta strukturerat och noggrant. Samtidigt som du trivs i samarbete med andra och förmår skapa goda relationer, förväntas du också arbeta självständigt. Du har en positiv attityd och din sociala förmåga är väl utvecklad. För att passa för tjänsten behöver du ha en förmåga att kommunicera med kunder och kollegor i både tal och skrift.
Varaktighet och kontakt
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde omgående eller enligt överenskommelse och den regleras enligt Fastigos kollektivavtal, K-avtalet. Lön enligt överenskommelse.
Vill du veta mer kontaktar du Anna Ström, Chef ekonomi och hr på telefon 0500-50 52 22. Facklig företrädare för Vision, Ann-Kristin Essgren, nås på telefon 0500-47 74 99.
Ansökan
Vi vill ha din ansökan senast den 31 januari 2024. Urval kan komma att göras löpande under ansökningstiden.
Vi undanber oss kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av annonser i samband med rekrytering.
Krav
B-körkort



Om arbetsgivaren - AB Skövdebostäder
Vi är Skövdes ledande hyresvärd. Vi tar ansvar och vi går före - både när det gäller miljö, sociala frågor och trygga bostadsområden. Det handlar också om att skapa prisvärda hem med god service och standard. Skövdebostäder utvecklar Skövde - till en ny nivå.
Skövdebostäder bygger, förvaltar och erbjuder hållbara, prisvärda bostäder för alla som vill leva i Skövde. Vi bidrar också till att stärka och utveckla de stadsdelar där våra hyresgäster bor. Vi är ett bolag i ständig utveckling och har också höga målsättningar kring kundnöjdhet, hållbarhet, produktion och underhåll. Våra drygt 120 medarbetare gör ett fantastiskt arbete varje dag för våra hyresgästers skull. Och våra hyresgäster tillhör de nöjdaste i Sverige.
Ett av bolagets viktigaste mål är att våra medarbetare är goda ambassadörer och vill rekommendera oss som arbetsgivare. Vi har ett eNPS på 53 (employee Net Promotor Score) och det är vi stolta över. Det är viktigt för oss att våra medarbetare trivs och mår bra på jobbet. Vi vill ha engagerade medarbetare som vill arbeta i en organisation som prioriterar att vara kundnära, omtänksamma, ambitiösa och långsiktiga. Dessa värderingar är vår kompass i vardagen. Den påverkar hur vi jobbar, hur vi fattar beslut och hur vi bemöter människor. Därför uppmuntrar vi nya initiativ och idéer som kan förbättra verksamheten. Vi är förändringsbenägna, nyfikna och söker aktivt ny kunskap och nya idéer. Vi ger också stor frihet till våra medarbetare att ta ansvar för och utveckla sitt arbetsområde.
Vi hoppas du vill bli en av oss!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AB Skövdebostäder
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 januari 2024
  • Ansök senast: 31 januari 2024

Besöksadress

Drottninggatan 2 A
None

Postadress

Box: 303
SKÖVDE, 54127

Liknande jobb


20 mars 2024

Fastighetsadministratör

15 mars 2024

Förvaltarassistent

Förvaltarassistent

5 mars 2024