Hyresadministratör/Förvaltare till bolag i Stockholm

Hyresadministratör/Förvaltare till bolag i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Veterankraft är en jobbplattform för personer från 55 år och äldre. Som tjänste- och bemanningsföretag hyr vi ut 55-plussare till företag, föreningar och offentlig sektor. Med vår stora bank av 55-plussare med livserfarenhet och olika kompetenser täcker vi i stort sett allt inom tjänstesektorn, oavsett omfattning och innehåll.

Om oss
En Veteran inom Veterankraft AB har en viktig uppgift och egenskap: att vara centrum för positiv energi. Den positiva energin återspeglas i ett stort engagemang och ett professionellt uppträdande med en underliggande glädje och kamratskap. Det skall vara roligt att jobba för oss och det skall vara roligt att vara kund hos oss.

Om tjänsten
För kunds räkning söker vi en Biträdande förvaltare eller Förvaltningsassistent. Tjänsten är ett konsultuppdrag med start omgående och förväntas att pågå under ca fyra månader. Urval och intervjuer sker löpande – välkommen med din ansökan redan idag.

Dina arbetsuppgifter
I din roll som Hyresadministratör/Förvaltare kommer du främst arbeta med att hyra ut lägenheter och bilplatser, ta in hyra och avgifter, granska och säkerställa att hyresavtalen är korrekta. Du kommer även att vårda och utveckla relationen med bostadshyresgäster. Du deltar även emellanåt i lägenhetsvisningar.
Huvudsakliga arbetsuppgifter

• Skapa kompletta hyresavtal, kontraktsskrivning samt administration av dessa såsom scanning och arkivering
• Hyresavisering • Stötta förvaltningen
• Ansvarig över reskontran • Säkerställa leverans enligt avtal
• Hålla i lägenhetsvisningar och uthyrning av vakanta objekt
• Hantera inkommande ansökningar, såsom lägenhetsbyten, andrahandsuthyrningar, överlåtelser
• Hantera störningsärenden
• Hantera uppsägningsärenden och delta i hyresnämnden
• Vara delaktig i rapportering av statistik och prognoser
• Kontakt med hyresgäster, myndigheter, entreprenörer och bovärd/kundvärd
• Besiktning av lägenheter
• ROT-besiktningar samt beställare av ROT-projekt
• Kravhantering – Inkasso
• Löpande säkerställer att nya hyreskontrakt och förändringar i hyresnivåer resulterar i korrekta hyresdebiteringar och korrekta bokföringsunderlag

Vem är du?
Vi söker dig som har gymnasieutbildning och gärna lämplig eftergymnasial utbildning samt studerat Hyresjuridik. Du har tidigare erfarenhet som avtal- och hyresadministratör inom bostadssidan eller i en likande roll där du har skrivit/hanterat hyresavtal. Vidare har du god kunskap inom hyresjuridik och goda kunskaper i Officepaketet. Du behärskar Property Management (Fastnet) obehindrat samt relaterade system så som fastighets- och avtalssystem.
Som person är du strukturerad, ordningsam och noggrann. Du har en vilja att hjälpa kunden, är handlingskraftig och tar saker i mål. Du har förmågan att självständigt planera och prioritera ditt arbete.

Ansökan
Välkommen in med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Jen Scheffel
0733 43 40 38
Chefsjuksköterska Ulrika Ehrström
070-167 14 52
Liv Hedström

Ulrika Holmgren
0856215919
Torbjörn Fröjd, arbetsledare
0708-790108
Lars Lantz, enhetschef
08-53536575
Chefsjuksköterska Nina Markholm Nordgren
073-966 18 97
Vårdförbundet Clary Marqvardt
08-517 720 93
Verksamhetschef Marianne van Rooijen
073-966 08 63
ST-chef Sofie Graner
070-684 92 39

Sammanfattning

  • Arbetsplats: 7-Eleven
  • 2 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 januari 2020
  • Ansök senast: 15 mars 2020

Besöksadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM

Postadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM, 11456

Liknande jobb


18 april 2024

Projektskyddssamordnare

Projektskyddssamordnare

18 mars 2024