Hyreshandläggare  Coop Butiker & Stormarknader

Hyreshandläggare Coop Butiker & Stormarknader

Arbetsbeskrivning

Om företaget

Coop Butiker & Stormarknader (CBS) befinner sig i expansiv fas och söker nu en hyreshandläggare. Du ingår i ett engagerat och affärsinriktat team som tillsammans bidrar till framgångsrika affärer för Coop.

Dina arbetsuppgifter

Som hyreshandläggare på Coop kommer ditt uppdrag innebära kontinuerlig kontakt med fastighetsägare och hyresvärdar i alla frågor som rör våra avtal. Du kommer arbeta nära och stödja ett team på tre hyresförhandlare och tillsammans med dem ser du till att alla avtal följs och hanteras enligt Coops standard.

I rollen ingår bland annat att:

- Ha kontinuerlig kontakt med fastighetsägare och hyresvärdar, exempelvis avseende fastigheternas status

- Hantera krav på ekonomisk ersättning vid skador

- Hantera fastighetsrelaterade frågor från butiksdriften

- Avtalshantering

- Fakturahantering

- Hantera medgivanden från hyresvärdar vid ombyggnad/tillbyggnad/butiksutveckling

- Uppdatera butikslistor

- Hantera avslut av projekt samt arkviering åt projektgruppen

- Hantera avtal och admin för FM, felanmälan etc

Ditt uppdrag är att skapa bästa förutsättningar för Coop som hyresgäst i samtliga hyresavtal. Som hyreshandläggare har du sinne för ordning och reda och drivs av att skapa och underhålla kontakter. Du har en god analytisk förmåga, arbetar systematiskt och är engagerad i det du tar dig för. Du har lätt för att samarbeta och trivs i en miljö där tydliga och mätbara mål driver verksamheten framåt. Struktur och noggrannhet är en förutsättning i denna roll.

Din profil

Vi ser gärna att du har eftergymnasial utbildning med inriktning mot fastighet och/eller juridik. Vi värdesätter dina personliga egenskaper och motivation. Det är viktigt att du har erfarenhet från liknande arbetsuppgifter sedan tidigare och känner dig bekväm med att driva förvaltningsfrågor gentemot fastighetsägare. Önskvärt är också att du har kunskap inom fastighets- och/eller avtalsrätt.

För att lyckas i rollen är du en person som uppskattar utmaningar och ett högt tempo i ditt arbete. Du kommer att ha flera kontaktytor såväl internt som externt vilket förutsätter att du har väldigt god kommunikationsförmåga samt förmågan att se saker ur ett helhetsperspektiv. Vidare är du duktig på att prioritera och är mål- och resultatorienterad.
Kunnande i Share-point/Teams underlättar ditt arbete

Vi erbjuder dig

Vi erbjuder ett stimulerande arbete i en spännande bransch och i ett bolag som har en positiv utveckling och stark tillväxt. Du kommer till ett härligt team med stark sammanhållning, där alla tar ansvar för sina arbetsuppgifter samtidigt som man hjälps åt vid behov och bidrar till Coops fortsatta framgång. Om du står för viljan och förmågan, så står vi för möjligheten till en spännande och utvecklande framtid.

Coop värdesätter de kvalitéer som en jämn ålder- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
För att dina personuppgifter ska behandlas korrekt tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem.

I denna rekrytering sammarbetar vi med Captica, så vid frågor om tjänsten vänligen maila christoffer.bjorklund@captica.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Captica AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 februari 2023
  • Ansök senast: 27 juli 2023

Liknande jobb


Erfarenhet av administration? Möjligheten för dig!

Erfarenhet av administration? Möjligheten för dig!

16 maj 2024

Area Assistant

Area Assistant

16 maj 2024

Adresshanterare till Solcellsföretag

16 maj 2024