Hyresredovisare - Ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

Hyresredovisare Stockholm
Rikshem befinner sig i en stark tillväxtfas och tar nu nästa steg i utvecklingen med fokus på ökad hållbarhet, digitalisering och långsiktig kundnöjdhet. Till vår ekonomifunktion i Stockholm söker vi nu en förstärkning i form av en hyresredovisare. Var med och väx på ett av Sveriges mest spännande och expansiva fastighetsbolag!
Som hyresredovisare hos Rikshem arbetar du med en kombination av kundkontakt, administrativa uppgifter och ekonomisk bokföring. Det innebär bl.a. administration av hyror, aviseringar och hyresjusteringar, bokföring, avstämningar och rapportering. Du har mycket kontakt med våra hyresgäster och våra förvaltningskontor runt om i Sverige. Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning med start omgående. Du välkomnas till vårt kontor i centrala Stockholm och du rapporterar till Hyresredovisningschefen.
Vi söker dig som har:
Eftergymnasial utbildning inom ekonomi såsom KY eller Universitet
2 till 5 års erfarenhet av hyresredovisning eller som ekonomiassistent 
Kunskaper inom fastighetssystem och Excel. Har du arbetat med Vitec är det meriterande

Meriterande om du har grundläggande kunskaper inom hyresjuridik.
Som person är du engagerad, noggrann och drivande och arbetar kontinuerligt för att utvecklas både själv och tillsammans med kollegor. Förändringar ser du som en naturlig del av vardagen och du trivs i en dynamisk arbetsmiljö. Du trivs med att arbeta självständigt samtidigt som du gärna delar med dig av dina kunskaper till kollegor. Du sätter kunderna, såväl externa som interna i fokus och arbetar aktivt för att hålla en hög servicenivå. Genom ditt arbete bidrar du till den långsiktiga planeringen av underhållet av fastigheterna, och till att Rikshem fortsätter att vara en av de mest attraktiva hyresvärdarna.
Rikshem arbetar för att vara en inkluderande organisation och söker därför dig som kan bidra med nya perspektiv, värdesätter olikheter och förstår hur dessa påverkar dig själv och andra.
Varför Rikshem?
På Rikshem arbetar vi utifrån värdeorden DNA - Drivande, Närvarande, Ansvarstagande. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling för dig som har drivkraft och engagemang. Vi erbjuder en trygg arbetsgivare med fortsatta expansionsplaner och höga ambitioner där du vill växa med oss. Bland annat med fokus på ökad hållbarhet, digitalisering och långsiktig kundnöjdhet. Du som medarbetare förutsätts delta i och påverka vår framtida utveckling. Läs mer på www.rikshem.se
Vill du vara med på en spännande resa tillsammans med oss? Intervjuer sker löpande så vänta därför inte med att skicka in din ansökan. I din ansökan ber vi dig inkludera CV samt personligt brev.
Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

AnnaKarin Bergqvist
070-3772063

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Rikshem 2380
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 januari 2020
  • Ansök senast: 23 februari 2020

Besöksadress

Storgatan Östersund
None

Postadress

83100
2380, 83100

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024