OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Rikshem är ett av Sveriges största privata fastighetsbolag. Med över 30 000 lägenheter och samhällsfastigheter på utvalda orter över hela Sverige arbetar vi för att erbjuda bra boenden och trygga miljöer för våra kunder att leva och verka i. Vi tar nu nästa steg i vår utveckling med bland annat fokus på hållbarhet, digitalisering och kundmötet. Nu erbjuder vi dig möjlighet att vara med på en spännande resa och göra skillnad på riktigt hos ett fastighetsbolag som kombinerar affärsmässighet med samhällsengagemang. Våra ledord är ENA – Engagerade, Närvarande, Ansvarstagande. Dessa har vi med oss i vår vardag och de genomsyrar allt vi gör och även våra mål och visioner för såväl våra kunder, medarbetare och verksamheten. För mer information om oss! www.rikshem.se
Din roll
Som hyresredovisare hos Rikshem arbetar du i ett team på 8 personer och tillhör Ekonomiavdelningen på vårt nya och moderna aktivitetsbaserade huvudkontor i centrala Stockholm. Arbetet erbjuder en kombination av kundkontakt, administrativa uppgifter, bokföring och ständigt förbättringsarbete. Utöver att du ansvarar för egna förvaltningsområden, eftersträvar vi rotation av arbetsuppgifter för god arbetsmiljö, variation, minskad sårbarhet och ökad förståelse för helheten.
Vad gör du:
Administration av hyror för bostäder och samhällsfastigheter
Aviseringar och hyresjusteringar
Avstämningar
Bokföring och rapportering
Kontakt med verksamhetens hyresgäster och kollegor på Rikshems förvaltningskontor
Stöttning och samarbete med dina kollegor i det dagliga arbetet
Vem är du:
Du är serviceminded och positiv
Du är en god kommunikatör där tillgänglighet och återkoppling är viktigt för dig
Du gillar att samarbeta och arbeta i team, är tillåtande och uppmuntrande gentemot dina kollegor
Du vågar ta plats och komma med utvecklingsförslag och idéer på nya lösningar samtidigt som du lyssnar in och är nyfiken på andras perspektiv och förslag
Du tar ansvar för dina egna och teamets gemensamma arbetsuppgifter
Du är strukturerad, kan hålla ordning och prioritera bland uppgifter
Du arbetar kontinuerligt med din egen utveckling, självständigt och tillsammans med dina kollegor
Du har:
Utbildning och minst 3 års arbetslivserfarenhet inom hyresredovisning och bokföring
Systemvana och förmåga att förstå och utforska system och logik
God förmåga att kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift
Önskvärt att du även har:
Erfarenhet av fastighetssystemet Vitec
Kunskaper inom hyresjuridik
Erfarenhet av leverantörsreskontra då Affärsstöd Ekonomi hanterar både hyresredovisning och leverantörsreskontra
Vi eftersträvar att göra det enkelt för våra kunder och kollegor. Genom ditt arbete bidrar du till den långsiktiga planeringen av underhållet av fastigheterna och till att Rikshem fortsätter att vara en av de mest attraktiva hyresvärdarna.
Vill du vara med på en spännande resa tillsammans med oss?
Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning, Ansök via www.rikshem.se/ledigajobb så snart som möjligt då vi behandlar ansökningar löpande och rollen kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. I din ansökan ber vi dig inkludera CV samt personligt brev.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
AnnaKarin Bergqvist
070-3772063