Importadministratörer

Arbetsbeskrivning

Clas Ohlson är ett starkt växande företag med visionen att bli en internationell detaljhandelskedja. Affärsidén är att lösa våra kunders praktiska problem i vardagen genom att erbjuda kundservice utöver det vanliga, samt ett brett och prisvärt sortiment inom el, bygg, multimedia, hem och fritid. Vårt uppdrag är tydligt; vi vill bidra till en inspirerande shoppingupplevelse genom att hela tiden försöka överträffa våra kunders förväntningar. Vi erbjuder en rolig och utvecklande arbetsplats med varierande arbetsuppgifter, utbildningar och konkurrenskraftiga löner. Allting vi gör, bottnar i Clas Ohlson-andan där vi värdesätter handelsmannaskap, engagemang, nytänkande, värme och handlingskraft.

Till vår Tull- och Speditionsavdelning söker vi nu två importadministratörer. Avdelningen ansvarar för delar av den administrativa tull- och speditionshanteringen. Detta innebär bland annat betalningar till våra tredje land leverantörer, speditionsadministration för ankommande gods, tullhantering av import- och exportsändningar samt uppdatering av statistiska varukoder.

Som importadministratör kommer du att handlägga delar av avdelningens import- och speditionsrelaterade frågor. Här kommer du i huvudsak att arbeta med dokumenthantering i samband med import, kontering av utlandsbetalningar, månadsavstämningar och fraktfakturakontroll. Tjänsterna innebär daglig kontakt med vår inköpsavdelning, godsmottagning, leverantörer och speditörer avseende t.ex. dokumentfrågor, betalningar, frakter och planering av ankommande importgods.

Tjänsterna är ett föräldravikariat med varaktighet till mitten av januari 2016 och med tillträde 1 oktober 2014 samt ett vikariat med varaktighet till 1 september 2015 och med tillträde 1 september 2014.

Vi söker dig som:



• Har minst 3-årig gymnasial utbildning, gärna inom ekonomi och minst 2 års relevant yrkeserfarenhet inom något/några av följande områden: tull, import, inköp, ekonomi, logistik, transport.

• Har god förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska både i tal och i skrift.

• Goda kunskaper i office; Excel och Word.

Som person är du en välorganiserad, detaljorienterad och noggrann lagspelare som fullföljer åtaganden och förstår betydelsen av samarbete och öppen kommunikation. Detta ställer höga krav på kvalitetsmedvetenhet, flexibilitet, faktaförståelse och analytisk förmåga.

Placeringsort för tjänsterna är Insjön.

För mer information om tjänsterna är du välkommen att kontakta ansvarig chef Maria Ax på telefon 0247-446 22.
Din ansökan med CV och personligt brev vill vi ha senast 2014-08-15.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Lilja, Regionmerchandiser
+46470 70 04 31
Matilda Åhs, HR-generalist
+46247 26 40 91
Matilda Åhs, HR-generalist
+46247 26 40 91
Matilda Åhs, HR-generalist
0247 26 40 91
Per Wernqvist, Regionchef
076 724 74 97
Bjarne Bergkvist, Butikschef
060-64 10 00
Lech Kaczorek, Butikschef
040-650 12 00
Andreas Johansson, Butikschef
040-660 62 50
Anna Västå, Rekryterare
0046 247-446 73
Mikael Lindstam, Butikschef
011 450 47 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Clas Ohlson AB Insjön
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning.
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 1 juli 2014

Besöksadress

Clas Ohlson 79385 Insjön
None

Postadress

Personal
Insjön, 79385

Liknande jobb


Tulladministratör till välkänt företag

Tulladministratör till välkänt företag

26 januari 2024