Incident Manager

Incident Manager

Arbetsbeskrivning

Vi söker en driven, engagerad och metodisk Incident Manager med mycket god kommunikationsförmåga och som kan arbeta väl självständigt såväl som en del i ett större team. Att nätverka och skapa betydelsefulla relationer faller sig naturlig för dig. Vi söker dig som har erfarenhet av liknande roll sedan innan och det är meriterande om du är ITIL-certifierad.

Som Incident Manager är du ansvarig för att alla incidenter och ärenden loggats och kategoriserats på ett korrekt sätt. I din roll ansvarar du för att bevaka, följa upp och vidta nödvändiga åtgärder i de fall ärenden inte kan lösas inom de överenskomna servicenivåerna.

Du ansvarar för att driva, följa upp och koordinera incidenter som krävs för leveransen samt att rapportera brister/förbättringar och förväntas delta i Major Incident Process möten. Utöver det ansvarar du för att initiera MIM (Major Incident Management) teamet för att lösa Major Incidents.

Dina huvudsakliga uppgifter som Incident Manager är:

- Säkerställa att incidenter och ärenden loggats på ett korrekt sätt
- Upprätta incidentrapporter vid kritiska incidenter
- Granska hur hanterade ärenden är loggade och kategoriserade
- Kartlägga och sammanfatta incidentflödet samt identifiera problem
- Initiera, leda och dokumentera Lessons Learned vid kritiska incidenter
- Besluta om eskalering av incidenter
- Hantera ärenden inte har kunnat lösas inom överenskomna servicenivåer
- Säkerställa att samtliga agenter har de verktyg som krävs
- Aktivt stödja och informera agenter om ärendehantering
- Initiera MIM-teamet (Major Incident Management)
- Delta i Major Incident-processen
- Agera kontaktperson för MIM-teamet och för övriga intressenter

Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post info@quest.se

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund.

Om Quest Consulting

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Kontaktpersoner på detta företaget

Quest Consulting

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Quest Consulting
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 mars 2020
  • Ansök senast: 22 mars 2020

Besöksadress

Upplandsgatan 7 11123 Stockholm
None

Postadress

Upplandsgatan 7
Stockholm, 11123

Liknande jobb


29 september 2023

Change manager IT-avdelningen, Stockholm

Change manager IT-avdelningen, Stockholm

28 september 2023

27 september 2023

27 september 2023