Incident Manager

Incident Manager

Arbetsbeskrivning

Vill du driva utvecklingen för IT-incidentprocessen på en alldeles unik arbetsplats? Då kan vi ha rollen för dig! Teamet växer och vi söker nu vår nya Incident Manager.

Vad kommer du att göra?
Rollen som Incident Manager innebär att du självständigt ska styra, leda och koordinera incidenter. Du kommer ansvara för att driva utvecklingen av processen med hjälp av rutiner, systemstöd och utbildning. Du kommer ha ett tätt samarbete tillsammans med systemtekniker, IT-projektledare, förvaltningsgruppen samt externa leverantörer. Incident Managern ingår också i den systemtekniska gruppen för att kunna stötta IT driften och hålla sig uppdaterad inom system och funktionsportföljen. I rollen ingår också att kunna projektleda till exempel incidentåtgärder och mindre införandeprojekt, planera och delta i incidentövningar, uppföljning och rapportering av incidenter och delta i upphandling av nya leverantörer.

Är du den som kommer att göra det?
Vi söker dig som är en engagerad, modig och inspirerande ledare som är bra på att utveckla nära relationer med både ditt team och andra interna och externa partners. Vi tror att du har en examen inom systemvetenskap eller motsvarande och har jobbat några år i komplex IT/driftmiljö.

Vi vill att du är van att jobba agilt och i organisationer med verksamhetsspecifik reglering. Du gillar att jobba med förbättringsarbete och testar gärna nya vägar för att göra oss bättre. Har du dessutom operativ systemkompetens, kunskap om ITIL v3 och är en duktig projektledare blir vi lite extra glada! Vidare har du god förståelse för och förmåga att kommunicera hur IT-system fungerar och integreras. Du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska och har inga problem med att hantera administrativa uppgifter på ett strukturerat sätt.

Vårt erbjudande
Hos oss kan du vänta dig ett spännande arbete hos en trygg arbetsgivare som värnar om dig, och ger bra anställningsvillkor och förmåner. Våra casinon är som världen utanför - fyllda av människor från världens alla hörn, med olika bakgrund, kultur, språk och erfarenheter. För att trivas i vår gemenskap förutsätter vi att du är lika öppen och inkluderande som vi på Casino Cosmopol är. Har du läst ända hit är du säkert också nyfiken på våra förmåner, klicka dig vidare till https://career.casinocosmopol.se/pages/benefits för att läsa mer.

Ansökan och kontaktuppgifter
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse. Arbetsplatsen är Casino Cosmopol i Stockholm men vi tillämpar hybridarbete med möjlighet att arbeta remote när det passar bäst. Vi utför urval och intervjuer löpande så tveka inte att skicka in din ansökan så snart som möjligt.

För frågor om tjänsten, kontakta Mikael Osterman på mikael.osterman@casinocosmopol.se

För frågor om rekryteringsprocessen, kontakta Rebecca Poncin på rebecca.poncin@casinocosmopol.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Casino Cosmopol
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 september 2022
  • Ansök senast: 18 februari 2023

Besöksadress

Packhusplatsen 7
None

Postadress

None
GÖTEBORG, 41113

Liknande jobb


klienttekniker

klienttekniker

12 april 2024

Förvaltningsledare IT

8 februari 2024

Learning & Development Specialist

Learning & Development Specialist

25 januari 2024