Incident Manager, IT Servicedesk, Region-IT

Incident Manager, IT Servicedesk, Region-IT

Arbetsbeskrivning

Region Värmland är till för att alla i Värmland ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi är cirka 8000 medarbetare som arbetar med hälso- och sjukvård, tandvård, regional utveckling och kollektivtrafik.

Är du vår nya Incident Manager?

IT Servicedesk är en del av Region-IT, och du kommer jobba med en grupp medarbetare som hanterar support och stöd gällande IT och telefoni till hela Region Värmland, både via telefon-, chatt- och onsitesupport. IT Servicedesk hanterar också bland annat livscykelhanteringen av IT-arbetsplatser och utskriftsfunktionen. Region-IT arbetar enligt ITIL (Information Technology Infrastructure Library).


Incident Manager, IT Servicedesk, Region-IT

Arbetsuppgifter

Som Incident Manager på IT Servicedesk kommer du arbeta nära dina kollegor med varierande arbetsuppgifter i ett högt tempo med ärenden i vårt ärendehanteringssystem. Supportärenden kommer från hela Region Värmland.

Arbetet innebär bl.a:


att äga och utveckla Incident Managementprocessen.

att hantera, prioritera och eskalera akuta incidenter.

att vara spindeln i nätet vid komplexa ärenden med många enheter inblandade.

att bevaka inflödet av incidenter för att upptäcka samband.

att vara superuser i vårt ärendehanteringssystem Nilex/NSP.

att hjälpa våra användare via remoteverktyg när det behövs.



Vi erbjuder ett spännande och stimulerande arbete med goda utvecklingsmöjligheter! Placeringsort Karlstad. Urval sker löpande under ansökningstiden.

Övrig information

Inför eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister.

Kvalifikationer

Det här är du

För att vara framgångsrik i rollen bör du ha stor erfarenhet av att arbeta i en servicefunktion. Du är mycket självgående och tar tag i saker och ting. Du bör också vara utåtriktad och kommunikativ och ha lätt att föra dialog med kärnverksamheten. Du gillar teamkänsla, är målinriktad och ser till att alla kommer med på tåget.

För att vara den vi söker har du relevant utbildning samt god kunskap och erfarenhet av följande:


ITIL och gärna specifikt Incident Management

Arbete i ärendehanteringssystem

Arbete i Active Directory

Arbete med Group Policys

Ha en stor bredd i kompetensen kring IT i övrigt



Du har dessutom mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, dokumentationserfarenhet är ett plus. Du har också samarbetsförmåga och kan prioritera mellan arbetsuppgifter.  Du är en god lyssnare och en tydlig kommunikatör som engagerar andra och ser problem som utmaningar istället för hinder. Om du har dessa egenskaper så hoppas vi att vi får möjlighet att hälsa dig välkommen till vår vardag.

Arbetet kan medföra resor med bil främst inom Värmlands län och körkort (lägst B) är därför ett krav.

Ansökan

Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Facklig företrädare nås via växeln 010-831 50 00

Kontaktpersoner på detta företaget

Verksamhetschef Kulturcentrum Nina Höjdefors
054-701 10 50
Facklig företrädare DIK Per Söderling
054-701 10 42
Facklig företrädare Vision Anna Knutsson
054-7011036
Kommunikationschef Hedvig Bergenheim
054-701 10 19
HR-specialist Karin Carlsson
054-701 10 08
Analytiker Bo-Josef Eriksson
054-701 10 46
Rekryterare Qtym John Johansson
054-14 18 00
Rekryterare Qtym Sara Magnusson
054-14 18 06
Strateg Yvonne Lennemyr
054-7011043
Kulturchef Ulf Nordström
054-701 10 33

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Värmland
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 augusti 2020
  • Ansök senast: 14 september 2020

Besöksadress

Lagergrens gata 2 65115 Karlstad
None

Postadress

None
Karlstad, 65115

Liknande jobb


IT tekniker SCCM

IT tekniker SCCM

13 maj 2024

13 maj 2024

13 maj 2024

Datacentertekniker

Datacentertekniker

13 maj 2024