Incident Manager till ICA Gruppen

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och göra skillnad för människor genom att utveckla och förbättra processer samt höja kvaliteten på IT-leveranser? Vill du arbeta i ett fartfyllt tempo med kritiska IT incidenter? Vi söker nu en Incident Manager till ICA Gruppen. I rollen som Incident Manager kommer du vara en viktig nyckelspelare och ingå i IT Services som ansvarar för gemensamma IT- och applikationstjänster inom ICA koncernen.


Om ICA Gruppen

ICA Gruppen är ett är Nordens ledande detaljhandelsföretag med verksamhet inom mat och måltider, bank, apotek, specialvaror och fastigheter. ICAs värderingar grundar sig på enkelhet, engagemang och entreprenörskap. Balansen mellan individens drivkraft och kraften i det gemensamma är en del av vår framgång. Har du vilja och egna idéer finns en mängd möjligheter att lyckas hos oss.


Din vardag

I rollen som Incident Manager kommer du att ansvara för bedömningen av verksamhetspåverkan vid incidenter inom ICA IT eller hos ICAs leverantörer. Vid behov kommer du att söka, analysera och paketera information och göra det begripligt för vitala intressentgrupper. Du kommer att arbeta med att fatta beslut och godkänna nödvändiga åtgärder genom att göra korrekta riskbedömningar.

Utöver rollen som Incident Manager kommer du också att agera IT Process Manager där du arbetar med att hantera koncerngemensamma service- och supportprocesser med flera externa och interna tjänsteleverantörer. Detta för att säkerställa god kvalitetsproduktion och effektivt informationsflöde.

Du kommer att ingå i ett glatt och humoristiskt och prestigelöst team på ca 10 personer och du kommer geografiskt att arbeta på ICAs huvudkontor i Solna Business Park.


Vem är du?

För att kunna axla denna roll på bästa sätt så tror vi att du har en erfarenhet från en liknande roll och att du har en bakgrund från infrastruktur, gärna från NOC och/eller IT-support-området. Troligtvis har du arbetat i organisationer med ITIL, haft en roll där du varit koordinerande samt haft mycket kontakter med leverantörer.

Som person gillar du att ta ansvar för ditt arbete som du med bravur utför på ett strukturerat och metodiskt sätt. Du gillar att hitta lösningar, ta egna initiativ, komma med nya idéer och få möjligheter att påverka din roll och att vara en viktig del av verksamheten. Du är en teamspelare som gärna arbetar nära de andra i gruppen.

ICA ska spegla våra kunder såväl som samhället i stort och är beroende av medarbetare med olika kompetenser. Vi strävar därför efter att anställa människor med olika bakgrund och värdesätter den kunskap och erfarenhet det medför.

Tycker du att detta låter intressant?

Tveka inte att ansöka redan idag! Urval sker löpande. Komplettera gärna din ansökan genom att maila ditt CV till Johanna Nybom, johanna.nybom@wiseit.se eller Rebecca Levy, rebecca.levy@wiseit.se. Har du frågor eller funderingar är du självklart välkommen att kontakta oss!

Kontaktpersoner på detta företaget

Mathias Linarfve

Malin Reisner

Malin Reisner

johanna nybom

Rebecca Levy

Jon Persson

Linda Mukka

Olivia Rehn

Catarina Andersson

Mathias G

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise IT
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 17 mars 2017

Besöksadress

Sveavägen 13, 1 tr, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 13, 1 tr
Stockholm, 11157

Liknande jobb


6 september 2023

6 september 2023

6 september 2023

6 september 2023