Incident & Problem Manager till ATEA!

Arbetsbeskrivning

Är du en lagspelare som vill bli en del av landslaget? Just nu söker avdelning Technical Services på Atea en Incident & Problem Manager. Här erbjuds du en arbetsplats som präglas av medarbetare som brinner för att bygga Sverige med IT, medarbetare som tar personligt ansvar och sätter laget före jaget. Atea är landslaget inom IT-infrastruktur.

OM TJÄNSTEN
Vill du bli en del av Atea?



"Jag har jobbat på Atea i två år nu och trivs jättebra. Mina kollegor är drivna, vi bryr oss om varandra och vet om att ju bättre vi samarbetar – desto bättre resultat kommer vi att uppnå. Det roligaste med den här rollen är att ingen dag är den andra lik. Min uppgift är att lösa problem åt kunder, leverantörer och kollegor. Det är otroligt vilken fin uppskattning jag får för mitt arbete varje dag!" – Linda, Incident & Problem Manager.

Atea Technical Services hanterar alla serviceavtal till Ateas kunder. Du kommer att ingå i ett glatt och härligt team om sex personer som består av 2nd line supporttekniker som hjälper Ateas kunder att felsöka kring hård- och mjukvarurelaterade incidenter i deras datacenter och nätverkslösningar.

I rollen som Incident & Problem Manager kommer du att arbeta i en mångfacetterad roll med många bollar i luften. Du jobbar med Incident och Problem Management enligt ITIL och kommer dels att rycka in som Incident Manager vid kritiska incidenter och koordinera och driva dessa, men främsta fokus kommer att vara på Problem Management där du jobbar med utredningar av alla de slag, från högt till lågt och där främsta fokus är kundnöjdhet.

Du erbjuds


* Bli en del av Ateas företagskultur som präglas av värderingar där framåtanda, humor och kamratskap står i centrum.
* En varierande och utmanande roll med mycket ansvar, goda utvecklingsmöjligheter och vidareutbildning inom ditt område. Atea prioriterar balans i livet och satsar på medarbetarnas hälsa med goda personalförmåner och uppmuntrar all form av rörelse och träning.


ARBETSUPPGIFTER
Dina huvudsakliga uppgifter i rollen som Problem Manager är:


* Vara eskaleringspunkt för ärenden som inte faller inom ramarna för Ateas standardrutiner och som behöver redas ut.
* Göra utredningar och skriva problemrapporter på eskalerade ärenden, både föreslå och genomföra åtgärder för att komma tillrätta med problemen som uppkommer. Det kan exempelvis vara att skriva nya rutinbeskrivningar, genomföra interna utbildningar eller förbereda presentationer. Du kommer att tillsammans med säljteamet delta på möten med kunder där ni exempelvis diskuterar hur ett specifikt ärende hanteras eller hur supportprocessen fungerar.


Dina huvudsakliga uppgifter i rollen som Incident Manager är:


* Vara eskaleringspunkt för kritiska ärenden (Major Incidents).
* Koordinera kritiska incidenter och säkerställa att rätt tekniska resurser kopplas in och fokuserar på felsökning samt se till att det alltid finns en plan framåt i felsökningen.
* Vara kommunikationspunkt i kritiska incidenter och informera ut till alla berörda om vad som händer i ärendena.


Du kommer arbeta ungefär 80% med frågor som rör Problem Management och ungefär 20% med frågor som rör Incident Management.

VI SÖKER DIG SOM
* Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, med hänsyn till de interna och externa kontakter du kommer ha i rollen.


* Har en certifiering inom ITIL Foundation v3 eller v4.
* Har arbetat i en tjänst som innefattat Incident- eller Problem Management enligt ITIL.
* Innehar en eftergymnasial utbildning inom IT eller teknik.


Det är ett stort plus om du:


* Har arbetat med processförbättringar.
* Fördjupande certifieringar inom ITIL.
* Erfarenhet eller utbildning inom Datacenter och Nätverkslösningar.


Som person är du:


* Serviceinriktad.
* Orädd.
* Flexibel.
* God problemlösningsförmåga.


Övrig information


* Start: Omgående, enligt överenskommelse.
* Omfattning: Heltid, inledande provanställning om 6 månader.
* Placering: Kista, Stockholm.
* Arbetstid: Kontorstider 8–17 med möjlighet till att flexa.


Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos Atea. Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Ateas önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Atea har samlat IT-branschens största hjärtan och snabbaste hjärnor. De finns över hela Sverige och har kompetenta medarbetare inom alla områden. Specialister som vet vad som krävs för att skapa konkurrenskraft inom exportindustrin, specialister som vet hur IT kan bidra med bättre lärande i skolan, specialister som vet hur lokala företag kan växa med IT, specialister som vill vara med och skapa vård och omsorg i världsklass. Läs gärna mer om Atea på deras hemsida.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Heltid
  • Publicerat: 16 augusti 2019

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Nätverksingenjör till NoWhere Networks!

Nätverksingenjör till NoWhere Networks!

15 mars 2024

12 mars 2024