Influence manager till spännande bolag!

Arbetsbeskrivning

Är du en driven person som är intresserad av att jobba inom PR och kommunikation, då har vi tjänsten för dig!

Dina arbetsuppgifter

Som influence manager hos vår kund kommer du vara en del av marknadsavdelningen, det är en ny tjänst vilket innebär stora fördelar för dig som anställd. Du kommer ansvara över direktkontakt med bloggare samt kunder. Du kommer få ta ansvar över att skapa rutiner och sammanhang för att företagets influencers ska känna en tillhörighet till bolaget. Som influence manager kommer du säkerhetsställa att influencekanalerna ger ett resultat med intäktsnivå. Du kommer ha en personlig kontakt med samarbetspartner och kommer att jobba med hela koncernen.

Dina arbetsuppgifter innebär bland annat:
- Ansvara för lönsamheten för kundens influencers
- Aktivt söka upp nya influencers
- Säkerhetsställa rutiner för en effektiv hantering av affärer som rör influencers genom att kontrollera snabbhet och kvalitet
- Återkoppling till kunder
- Delta på event och marknadsdagar


Om företaget

Vår kunds bolag är en koncern som på olika sätt fokuserar på underhållning, internethandel samt möjligheten till entreprenörskap och delaktighet. Idag finns tre företag inom koncernen.

Din profil

Krav:
- Kunskaper inom sälj- och förhandlingsteknik

Meriterande:
- Har kunskap samt förståelse inom influencervärlden och har goda relationer där.

Personliga egenskaper:
För att passa in i rollen som influence manager bör du vara självgående och driven. Du är relationsskapande då arbetet innebär kontakt med kunder och ambassadörer. Du har en kommunikativ förmåga samt är mål och resultatinriktad.


Om oss

Som anställd på Framtiden kan du känna dig trygg. Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera Unga Talanger, dvs personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter – hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden AB för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.



Villkor

Arbetstid: Kontorstider
Arbetsort: Stockholm
Startdatum: Omgående eller efter överenskommelse

Urval och intervjuer kommer att ske löpande, varmt välkommen med din ansökan redan idag

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Gustavsson

Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson

Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 1 november 2016

Besöksadress

Teknikringen 10
None

Postadress

Warfvinges väg 29
Stockholm, 11251

Liknande jobb


24 oktober 2023

PR Officer

PR Officer

13 september 2023

PR-ansvarig

PR-ansvarig

13 september 2023

PR OFFICER

13 september 2023