Informatör

Arbetsbeskrivning

Länsstyrelsen i Jönköpings län har till uppgift att se till att de beslut som tas av riksdag och regering blir verklighet och får så bra effekt som möjligt för Jönköpings län. Målet är att stärka länets konkurrenskraft och attraktivitet så att människor och företag ska trivas i länet.

Länsstyrelsens arbete leds av landshövdingen.



ARBETSUPPGIFTER
Är du intresserad av att arbeta som informatör med inriktning mot webb och Länsstyrelsens digitala närvaro?
Du kommer vara placerad på informationsenheten. Enheten består av åtta medarbetare, som tillsammans arbetar med informationssamordning, kommunikationsplanering och rådgivning samt genomförande av olika kommunikationsinsatser och informationsprodukter.

Du kommer att ha en tjänst som innebär att du arbetar som informatör för hela Länsstyrelsen, med alla arbetsuppgifter som en informationsenhet vanligtvis hanterar. En stor del av din tid kommer du att fokusera på arbete med Länsstyrelsen digitala närvaro.

Du ansvarar för att driva arbetet med externa webbplatsen, intranätet och sociala medier framåt. Du är webbadministratör för externa webbplatsen och intranätet. Det innebär att du stöttar, utbildar och ger support till webbredaktörerna som sitter utplacerade på olika enheter.

Du har en viktig roll i att bevaka och uppdatera Twitter, Instagram och övriga digitala kanaler där Länsstyrelsen är representerad.

Du kommer också att få stötta enheten i arbetet med omvärldsbevakning.

Andra arbetsuppgifter inom informationsenheten kan också bli aktuella.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning inom Media- och kommunikationsvetenskap eller motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Som person är du engagerad, serviceinriktad och har god förmåga att samarbeta. Du håller vad du lovar och får saker gjorda.

Vi ser också att du är drivande och självgående i dina arbetsuppgifter, och du söker gärna ny kunskap inom ditt område. Tekniskt intresse och nyfikenhet är en förutsättning.

Vi värdesätter att du ser möjligheter, är öppen för andras synsätt och arbetar lösningsfokuserat. Du kan fokusera på en sak i taget, men är bra på att se helheten.

Du har mycket goda kunskaper i svenska, och goda kunskaper i engelska, i såväl tal som skrift.
Vi söker dig som har:
• erfarenhet från arbete med kommunikationsfrågor och du har tidigare arbetat med webb, webbpubliceringsverktyg och med sociala medier.
• kunskap om bildredigering anpassat för digitala kanaler.
• kunskap och förståelse inom tillgänglighetsfrågor.

Meriterande erfarenhet är:
• kunskap om UX (user experience), HTML och CSS.
• kunskap om omvärldsbevakningsverktyg.
• kunskap om film och filmredigering anpassat för digitala kanaler.


ÖVRIGT
Vid rekrytering strävar Länsstyrelsen efter en jämn könsfördelning och att främja etnisk och kulturell mångfald bland medarbetarna.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ewelina Axell
036-39 50 00 (vx)
Gunnel Stamming
036-39 50 00
Lars Sandberg
036-39 52 23
Jan-Ola Karlsson

Sofia Ellergård
036-39 52 82
Malin Lingefelt
036-39 50 00
Maarit Hanholmen
036-39 50 00 (vx)
Peter Blomsterberg
036-39 50 00 (vx)
Jurist, bitr. enhetschef Ulrika Källberg
010-22 36 000
Enhetschef Rättsenheten Anna Adholmer
010-22 36 000

Sammanfattning

Besöksadress

Hamngatan 4 55186 Jönköping
None

Postadress

Hamngatan 4
Jönköping, 55186

Liknande jobb


26 januari 2024

24 januari 2024

24 januari 2024

22 januari 2024