OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Landstinget Blekinge är en av länets största arbetsgivare med knappt 5 000 medarbetare inom olika verksamheter. Vår kärnverksamhet är hälso- och sjukvård där vår viktigaste uppgift är att erbjuda bästa möjliga hälso- och sjukvård till länets invånare. Kommunikationsavdelningen vid landstingets kansli har ett ansvar för produktion av landstingsövergripande information och kommunikation. Med anledning av att en av våra nuvarande informatörer ska vara föräldraledig söker vi en vikarie. Placering: Karlskrona ARBETSUPPGIFTER Du kommer i första hand att arbeta med frågor kring att förvalta och utveckla landstingets externa webbplats, www.ltblekinge.se. En annan huvuduppgift är att planera och genomföra interna och externa kommunikationsinsatser som t ex att ta fram kommunikationsplaner, planera kampanjer, skriva nyhetsbrev, stödja chefer med kommunikation etc. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har högskoleutbildning med inriktning mot media och kommunikation eller motsvarande kvalifikationer som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du ska ha relevant yrkeserfarenhet inom området och det krävs att du har lätt för att kommunicera, både skriftligt och muntligt. Det är en fördel om du har erfarenhet av att arbeta i projekt. En förutsättning i arbetet som informatör är att du har en mycket god datorvana. Du är van vid att arbeta med webbpublicering och ha ett intresse för utveckling inom området webb. Det är en merit om du har kunskaper i Sitevision, Sharepoint, Photoshop och InDesign som vi arbetar i. Förmågan att kunna arbeta självständigt är viktig samtidigt som du måste ha lätt för att kunna samarbeta med andra. Med tanke på att du kommer att arbeta i en förhållandevis liten arbetsgrupp är det viktigt att du är flexibel. Det är också viktigt att du är stresstålig. Stor vikt kommer att läggs vid personlig lämplighet.