OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsuppgifter
Du är samordnare för kommunens externa information såsom kommunens webbsidor, redaktionella uppdrag samt strategiska frågor kring information. Du kommer att arbeta med varierande uppgifter, bland annat:
Projektledning och koordinering inom främst extern kommunikation
Redaktörskap och systemförvaltning för externa webben
Redaktörskap för informationsmagasinet Inblick Bräcke kommun
Skribent i interna och externa kanaler
Ansvar för övrig produktion av förekommande kommunikationsmaterial
Stöd till avdelningschefer och medarbetare i kommunikationsplanering
Inom ramen för vikariatet kommer du också att arbeta med projekt för att utveckla kommunens digitala kanaler. Ett av dessa är en omställning av webbplatsen till följsam design.
Kvalifikationer
Du bör brinna för utvecklingsfrågor och det är meriterande om du har förståelse för politiskt styrd verksamhet. Högskoleutbildning inom och/eller motsvarande arbetslivserfarenhet som tjänsten omfattar är meriterande. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att leda projekt inom webbutveckling, och att du har kunskaper om publiceringsverktyget Sitevision. Arbetet ställer stora krav på språklig förmåga i både tal och skrift. Att vara kreativ och bidra till helheten är också en fördel. Avdelningens arbetssätt är lösningsfokuserat och med stark laganda så det är viktigt att du passar in i laget och är beredd att ibland hoppa in där det behövs.