Informatör till Socialförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Socialförvaltningen i Karlskoga kommun har cirka 1 000 medarbetare och verksamheten omfattar kommunens uppgifter enligt socialtjänstlagen, alkohollagen, tobakslagen och samtliga insatser enligt lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade, LSS, jämte följdförfattningar, kommunal hälso- och sjukvård inklusive hemsjukvård. Socialförvaltningen ansvarar för kommunens allmänna verksamhet för invandrare och mottagandet av flyktingar samt frågor om arbetsmarknads- och sysselsättningsåtgärder. ARBETSUPPGIFTER Vår verksamhet ställer stora krav på en målgruppsanpassad kommunikation med våra brukare och övriga berörda. För att uppnå förvaltningens mål krävs också en väl utvecklad intern kommunikation. Vi söker nu en informatör som skall ansvara för och utveckla: * Socialförvaltningens webb gällande information och funktion med stöd från webbansvarig. * Socialförvaltningens intranät. * Socialförvaltningens övriga externa och interna kommunikation. * Intern kommunikationsutbildningen för våra anställda. KVALIFIKATIONER Du är utbildad informatör med examen i medie- och kommunikationsvetenskap från universitet eller högskola. Erfarenhet från den offentliga sektorn är meriterande. Du har: - God känsla och kunskap i färg, form och foto samt är en van användare av etablerade programvaror inom grafisk produktion i tryck och webb. - Vana att förvalta och arbeta utifrån en grafisk profil. - Grundläggande kunskaper i webbproduktion och vana att arbeta i webbpubliceringssystem. - Goda kunskaper i språkvård och erfarenhet av att skriva till olika målgrupper. Du är: - Drivande och van att arbeta i samverkan med andra. - Positiv och initiativtagande. För att klara ditt arbete på ett effektivt sätt är det bra om du har körkort.

Sammanfattning

Liknande jobb


26 januari 2024

24 januari 2024

24 januari 2024

22 januari 2024