Initiativrik och driftig Marknadsassistent/webbredaktör till Artipelag

Arbetsbeskrivning

Artipelag är en unik internationell mötesplats där konstutställningar, evenemang, företagsevent, spännande arkitektur, design och god mat lever sida vid sida med den vackra skärgårdsmiljön. Artipelag är beläget på Värmdö, ca 20 minuter från Stockholm city. Till marknadsteamet, som aktivt arbetar med att marknadsföra Artipelags verksamhetsområden, söker vi en initiativrik och driftig marknadsassistent/webbredaktör.

Din roll
I befattningen som Marknadsassistent ingår bland annat uppdatering av hemsidan och sociala medier i samklang med grafisk profil och med aktuellt och lockande innehåll. Marknadsassistenten ska även producera marknadsmaterial som flyers och skyltar enligt Artipelags designmanual och vara hela Artipelag behjälplig i olika marknadsrelaterade frågor.

Digital kommunikation via Artipelags egen webbsida

• Kontinuerlig uppdatering av webbsidan, både text och bild, på svenska och på engelska
• Samordning och insamling av material från olika interna avdelningar


Digital kommunikation via externa webbsidor

• Ansvar för att korrekt och relevant info ligger uppe på externa webbsidor samt på olika kalendarier
• Kommunikation via våra sociala mediekanaler (Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn m.fl.).


Övrigt

• Formgivning av enklare trycksaker som flyers och skyltar
• Assistera VD och övriga kollegor med diverse marknad- och säljrelaterade uppgifter
• Assistera säljarna med säljmaterial samt med mässor och workshops
• Assistera projektledarna med evenemang som konserter och föreställningar


Utbildning och erfarenhet


• Relevant eftergymnasial utbildning inom webb, marknadsföring, reklam eller projektledning och/eller produktion av nya medier.
• Erfarenhet/kompetens av onlinearbete
• Erfarenhet av arbete som marknadsassistent, projektledare, webredaktör eller liknande
• Tidigare erfarenhet av Wordpress eller annat CMS-system
• Erfarenhet av system för nyhetsbrev, kundundersökningar, biljetthantering, översättningar
• Erfarenhet av Adobe InDesign och Adobe Photoshop
• Erfarenhet av efterbehandling av bilder, fota med systemkamera samt videoredigering
• Perfekta kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska i tal och skrift


 Personliga egenskaper:

• Din personlighet präglas av att du är engagerad och trivs med att arbeta i ett högt tempo med snabba deadlines. Sociala medier är en naturlig del i din vardag och du motiveras av att agera i en föränderlig miljö.
• Du har en god förmåga att själv driva ditt arbete framåt. Samtidigt krävs det att du har god samarbetsförmåga då tjänsten innebär omfattande kontaktytor.
• Du tycker om att uttrycka dig i skrift, är van vid att skriva för webb samt är kreativ med en känsla för färg, form och bild.
• Du har god känsla för detaljer och har gärna intresse för vår verksamhet i form av konst, mat, event, design, arkitektur och skärgård. 


Välkommen med din ansökan
Tjänsten är på heltid eller deltid och inledningsvis en projektanställning på 6-8 månader enligt överenskommelse. Arbetsplatsen är belägen på vackra Värmdö med storslagen havsutsikt över Baggensfjärden. Du tillhör marknadsteamet som består av projektledare, webbredaktör och grafisk formgivare/digital producent.

Urval och intervjuer sker löpande, så skicka din ansökan så snart som möjligt dock senast den 16 december. 

Vid frågor om tjänsten välkommen att kontakta Helena Larson 070-753 33 10 helena@pointpeople.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Helena Larson

Tina Tropp Jerresand

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Pointpeople
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 1 -
  • Publicerat: 2 december 2016

Besöksadress

Grev Turegatan 20
None

Postadress

Grev Turegatan 20
Stockholm, 11446

Liknande jobb


16 maj 2024

Marknadskoordinator

Marknadskoordinator

15 maj 2024

14 maj 2024

14 maj 2024