Initiativrik och vass kommunikatör

Arbetsbeskrivning

Partille kommuns vision är att man ska leva mitt i det goda livet. Våra 36 000 invånare och människor som arbetar och verkar i kommunen ser vi som våra kunder. Det är upp till oss 2 500 anställda, att leverera kvalitet och service som innebär att det ska vara gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Internt arbetar vi med en gemensam kultur för alla anställda som rustar oss för uppdraget. Värdeorden i kulturarbetet är allas lika värde, delaktighet, fokus, ordning och reda, professionalism och ärlighet.

Kommunikationsenheten
Partille kommun har mycket på gång – allt ifrån en ny arena, ett nytt centrum och ett nytt kultur och utbildningscentrum till marknadsföringen av unika Jonsered och införandet av wifi på alla äldreboenden. Kommunikation är en viktig och prioriterad fråga och kommunikationsenhetens fokus är ”en god medborgardialog”. Enheten arbetar övergripande med kommunikations- och mediefrågor samt marknadsföring i kommunen, både internt och externt.

Enheten är ett kommunikationsstrategiskt stöd till verksamheterna och sköter samordning och publicering i sociala medier, publicering på och utveckling av intern och extern webb, produktion av trycksaker, kampanjer, event, övrig marknadsföring och mediakontakter.


ARBETSUPPGIFTER
Nu söker vi en kommunikatör vars uppgift blir att vara kommunens huvudredaktör, driva och samordna det redaktionella webbwebbarbetet samt driva och utveckla kommunikationen i sociala medier. Arbetet är både strategiskt och operativt och det är lika viktigt att snabbt kunna författa en bra nyhetstext i olika kanaler, som att vara stöd i planerandet av omfattande kommunikationssatsningar.

Du kommer att bidra till att stärka bilden av Partille kommun, genom ha ansvar för ;
• Nyhetsproduktion – samordna, planera och publicera i samråd med kommunikationschefen.
• Textproduktion – författa texter för både webb och trycksaker i samråd med förvaltningarna.
• Sociala Medier - Upprätthålla och utveckla arbetet med sociala media, mycket viktiga kanaler för Partille kommun.
• Strategi - Strategiskt bollplank till Partille kommuns olika förvaltningar.

För att lyckas i rollen så gäller det att snabbt kunna ta tag i och leverera olika delar på ett samordnat sätt i linje med vår strategi samt att du har en hög förståelse för förutsättningarna för digital kommunikation.

Kommunikatören rapporterar till chefen för kommunikationsenheten.

KVALIFIKATIONER
• Akademisk utbildning - Medie- och kommunikationsvetenskap / Journalistik eller vad arbetsgivaren bedömer som motsvarande.
• Erfarenhet - Minst 5 års erfarenhet av strategiskt och operativt kommunikationsarbete..
• Digitalt - Erfarenhet av att arbeta med; In Design, Photoshop, Illustrator samt Episerver Office-paketet och de stora sociala kanalerna
• Skribent - Du är en dokumenterat bra skribent som snabbt kan få ihop texter oavsett kanal och avsändare.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Som person är du serviceinriktad, strukturerad och öppen för att dela med dig av din kunskap.

Erfarenhet från en politiskt styrd organisation är meriterande men inget krav.

Du har en analytisk förmåga, kan identifiera risker, behov och möjligheter och utifrån detta föreslå och genomföra effektiva kommunikationsinsatser.


ÖVRIGT
OBS; Skicka in din ansökan snarast då vi arbetar med löpande rekrytering.

I din ansökan ser vi gärna att du bedömer din kunskapsnivå i de olika datasystemen samt gärna nämner ett eller ett par projekt/artiklar/uppdrag som du är extra stolt över och varför.

Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Mer om Partille/Partille kommun - övergripande sidor.
www.facebook.com/kommunenPartille, www.twitter.com/PartilleKommun, www.instagram.com/partillekommun, www.pinterest.com/PartilleKommun, www.vimeo.com/partillekommun

Kontaktpersoner på detta företaget

Kommunikationschef Marie Gumabon
031-792 13 16
Kommunikationschef Marie Gumabon
031 7921316
Kommunikationschef Marie Gumabon
031-792 13 16

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Partille kommun, Information Partille
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tjänsten är ett tidsbegränsat vikariat fram till årsskiftet 2015/2016 med möjlighet till förlängning. Tillträde tidig höst 2014.
  • Publicerat: 13 juni 2014

Besöksadress

43382 Partille
None

Postadress

Gamla Kronvägen 34
Partille, 43382

Liknande jobb


10 april 2024

Communications Business Partner

Communications Business Partner

20 mars 2024

Projektledare Wallstreet

Projektledare Wallstreet

5 mars 2024

Kommunikationsstrateg till Täby kommun

Kommunikationsstrateg till Täby kommun

13 mars 2024