Initiativtagande Account Manager sökes till Element Logic- placering Mel...

Initiativtagande Account Manager sökes till Element Logic- placering Mel...

Arbetsbeskrivning

Blir du inspirerad av olika automations-lösningar som innehåller både mjukvara och hårdvara?

Då har vi det rätta jobbet för dig!

Om rollen som Account Manager
Element Logic fortsätter att växa och är därför i behov av skickliga och engagerade människor som vill följa med på resan. Rollen som Account Manager inom eftermarknad innebär totalansvar för ett antal kunder. Element Logics eftermarknadstjänster består av extension & ombyggnadsprojekt, reservdelar, service av utrustning samt support av mjukvara och hårdvara. I rollen ingår utförande av behovsanalyser, samt att översätta dessa till kommersiella erbjudanden och avtalsförhandling. Du kommer att ingå i den svenska eftermarknadsorganisationen och ha ett nära samarbete med kollegor både inom service, försäljning och projektorganisationen.


Vad du kommer syssla med om dagarna

- Arbeta för att utöka Element Logics produkterbjudande hos kund.
- Fungera som kontaktperson och stöd för existerande kunder gällande Autostore och Mjukvarulösningar.
- I de fall en installation inte innefattas av leveransavdelningen, koordinera systemleveranser och kundprojekt.
- Finna nya affärsmöjligheter som skapar mervärde både för våra kunder och oss som leverantör, genom nära kunddialog och uppföljning.
- Rollen innebär att ofta samarbeta i projektform nära applikationskonsulter och utvecklare.
- Ditt arbete är proaktivt och långsiktigt med stort fokus på kunduppföljning och kundnöjdhet.


Vem är du?
Element Logic befinner sig nu i en utvecklings- och fortsatt uppbyggnadsfas. Vi tror därför att det är av stor vikt att du gillar att vara i en entreprenöriell kultur och att du tycker om att tänka och arbeta fram lösningar tillsammans med kunden. Därmed är det viktigt att du prioriterar teamkänsla och att du kan arbeta stöttande mot andra roller inom organisationen. För att lyckas i denna roll ser vi att du har en talang, eller som minst ett stort intresse, för att skapa långsiktiga relationer med kunder. Ditt sätt att kommunicera behöver vara rak, tydlig och involverande. Du har sannolikt jobbat i tidigare roller såsom Key Account Manager eller Business Area Manager. För att du ska trivas och kunna bidra på det sätt som efterfrågas behöver du gilla att utmana och tänka dig in i nya perspektiv, både ur kund och leverantörsperspektiv. Slutligen är du en driven, nyfiken och ansvarstagande person som gillar att arbeta både strategiskt och operativt.

Vi tror också att du har följande bakgrund:


- Universitetsutbildning inom Ekonomi, Supply Chain/Logistik eller annan eftergymnasial utbildning
- B-körkort


- 5-10 års erfarenhet av intralogistikbranschen
- Du bör ha erfarenhet av B2B-försäljning och längre säljprocesser, kvalificerade förhandlingar, tekniskt djupare diskussioner och finansieringsarbete - med mycket goda säljresultat.
- Flytande svenska och engelska både skriftligt och muntligt.
- Meriterande är erfarenhet från projekt inom automatiserade lagerlösningar.


Varför bör du arbeta hos Element Logic?
Vart ska vi börja? Element Logic är den rätta platsen för dig om du vill arbeta i ett företag med hög kompetens, där vi alla jobbar mot att göra våra kunders lager till det mest effektiva i Europa. Element Logic i en bransch som drivs av e-handelstrenden och det ständigt ökande behovet av automatisering och är därmed extremt väl positionerat för framtiden. Samarbete är A & O för oss, där vi tillsammans uppnår våra mål och hjälper varandra på vägen. Du får komma till ett företag där det är otroligt inspirerande att jobba där marknaden skriker efter våra tjänster.

Tjänsten är på heltid med start så snart som möjligt. Kontoret ligger i Lund men placering av rollen är i Mellansverige, gärna i Stockholmsregionen. Alternativt att du utgår ifrån Västerås, Örebro, Södertälje eller Eskilstuna. Kunderna finns i dagsläget i Sverige och sannolikt till stor del inom Mälardalen här, där resande är en naturlig del av tjänsten.

Ansökan:

Är det något du undrar över?

Ta kontakt med Anna Tannerfalk, anna.tannerfalk@skillu.se, 0760- 08 84 82 för mer information.
Vi jobbar med löpande urval och tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdatum. Så vänta inte med din ansökan. Vi ser fram emot att höra ifrån dig.

Om Element Logic

Since 1985, Element Logic® has been optimizing warehouse performance.

We have extensive experience in designing and installing tailor-made solutions that streamline our customers workflow. Our robotic solutions, material handling systems, software and consulting services help improve our customers’ value chain, become more profitable and meet the end customer’s expectation of fast delivery. We optimize warehouses of all sizes in a wide range of industries including electronic components, parts distribution, consumer electronics, 3PL, pharmaceuticals, apparel, sports equipment, and more. Element Logic is the world’s first, and largest AutoStore®-partner.

The company is owned by employees, with the European Private Equity company Castik Capital as the majority owner. Element Logic is headquartered in Norway and operates worldwide with a turnover of over EUR 200 million in 2021.

For more information about our automated warehousing solutions and services, go to www.elementlogic.net (http://www.elementlogic.net) and follow us on Facebook, LinkedIn and YouTube.

We optimize warehouse performance”

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill-U
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 mars 2022
  • Ansök senast: 9 september 2022

Liknande jobb


Säljare till OSG Gruppen!

Säljare till OSG Gruppen!

28 maj 2024